wtorek, 26 sierpnia 2014

ciasto ucierane z węgierkami

Lubię jesień, ale, do cholery, nie w sierpniu.
Ta pogoda to kpina.
Wczoraj zaczęliśmy się zakładać, kiedy spółdzielnia odpali kaloryfery.

A tymczasem...

Ciasto ucierane z węgierkami 

3 szklanki mąki
1 szklanka cukru
1/2 szklanki oleju
1/2 szklanki wody
1 szklanka mleka roślinnego
3 łyżki octu
1 łyżka proszku (łyżka, nie łyżeczka - to ma być biszkopt)
zapach migdałowy
z 15 wydrylowanych węgierek

Mleko kisimy octem, odstawiamy na kilka minut, aż zrobi się zsiadłe. Potem klasyka - suche do suchych, mokre do mokrych, mocno mieszamy lub blendujemy.
Wylewamy do wysmarowanej okrągłej formy i na wierzchu układamy połówki węgierek.
Pieczemy 45 minut na 180-190C lub do suchego patyczka.
Po upieczeniu warto zostawić ciasto na trochę w piekarniku (wyłączonym), bo biszkopt wyjęty z ciepłej gazówki do zimnej kuchni lubi trochę opaść.

To nie jest sucha babka! To pulchne, delikatne, puszyste ciasto biszkoptowe z rozpadającą się pieczoną śliwką.
Czekam na przynajmniej pięć komentarzy, że pieczecie!

21 komentarzy:

  1. wszystko super ale zmieniłabym owocowego bohatera ... co zamiast węgierek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czemu, nie lubisz? Teraz właśnie wszelkie śliwki są najtańsze, bo sezon.
      Można zmienić na jagody, borówki, jabłka, jeżyny, morele, brzoskwinie, nawet winogrona.

      Usuń
  2. no właśnie nie przepadam ewentualnie wcinam na surowo ale nie w cieście... dzięki za wskazówki zamienników:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja upiekę, bo mam ostatnio wieczną ochotę na śliwki, ale muszę się upewnić - "suche do suchych, mokre do mokrych i mocno mieszamy" je razem, tak? Jest to bardzo głupie pytanie, wiem, ale nie chcę zrobić czegoś źle i wyhodować zakalca. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Będzie na weekend, obowiązkowo. Już od dawna chodziło za mną ciacho ze śliwkami, a to jest megaproste, więc mnie satysfakcjonuje ;).

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety nie upiekę, nie mam czasu i zbyt dobrego piekarnika w zanadrzu na ten moment :( Bardzo lubię wszystkie Twoje niejedzeniowe wpisy, ale uwielbiam u ciebie oglądać żarcie, więc oby częściej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz będzie trochę więcej żarcia. Jesień mnie nastraja.

      Usuń
  6. Jak dzisiaj jechałam na rodziny łono, to od samego początku osiedla było czuć odpalone w domach piece. Wydaje mi się, że czułam raczej dym z drewna, ale już niebawem dojdą aromaty kaloszy, PETów i zapewne starych opon:/

    OdpowiedzUsuń
  7. Pieczemy, oczywiście!
    Wpis bardzo trafiony - właśnie mi się myślało jakieś nieskomplikowane ciasto sezonowe. Jutro popotrząsam trochę mą ogrodową śliwą, wyjmę z szafki zachomikowane podczas lidlowej promocji sojowe mleko i będę działać.
    Dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja chętnie upiekę, ale poproszę o drobną wskazówkę - ukisić mleko to po prostu wlać do niego ocet, odczekać kilka minut i już?

    OdpowiedzUsuń
  9. a czy z jakas bezglutenowa wyjdzie czy nie ma co sie porywac?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie robiłam ciasta w 100% bezglutenowego, więc nie wiem :)

      Usuń
  10. Hej, chętnie bym dziś upiekła, zmienię tylko głównego bohatera (zrobię z antonówkami albo morelami, bo akurat mam w lodówce). Mam dwa pytania:
    - czy może być z mleka ryżowego smakowego (wanilia)?
    - czy zamiast octu może być sok z cytryny (i jeśli tak, to dać go tyle co octu w przepisie, czy więcej)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, każde mleko roślinne będzie w porządku, nawet owsiane.
      Może być cytryna, wtedy sok z co najmniej jednej. Wciśnij do mleka i zobacz czy robią się "farfocle". Jeśli nie, to trzeba więcej soku.
      Powodzenia!

      Usuń
  11. piekę
    tzn zabieram się właśnie
    będzie z morelami

    OdpowiedzUsuń
  12. Czy wyjdzie z domowego mleka czy musi być z kartonu?

    OdpowiedzUsuń

Kochane i kochani, bardzo proszę o podpisywanie się imieniem lub ksywą pod komentarzami. Jest ich sporo, i czułabym się lepiej wiedząc, kto pisze oraz czy kolejny/a "anonimowy" to wciąż ta sama osoba, czy może już inna. Dziękuję:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...