czwartek, 24 lipca 2014

lato jak w PRLu

Prawdziwe lato, jak dwadzieścia pięć lat temu, upał na zmianę z ulewą. Długi rękaw nie jest konieczny, a i krótki chwilami za bardzo grzeje. Jedynym odpowiednim obuwiem na lipiec są japonki.

Książki, ostatnie podrygi bobu, sorbet z mango, plaża nad Narwią, gdzie frytki z ketchupem i solą smakują jak w dzieciństwie. Wszystko jest w piasku, torba, książka, stopy, koc. Woda pachnie tak, że zapiera dech, zresztą jak opowiedzieć zapach?


Nie ma lipca bez jagodzianek, kompotu z agrestu, ogórków małosolnych (należy się przeżegnać i powiedzieć "Kiście się dobrze!", bo inaczej nic z tego) i litrów koktajli z mleka roślinnego i sezonowych owoców (ostatnio rządzi zestaw mleko-morele-jagody).
Bób coraz tańszy, ale i coraz twardszy. Teraz pora na słonecznik i cukinie, z których smażyć będę tłuste placki.

Co roku lato wydaje się trwać krócej.

13 komentarzy:

  1. No to jak PRL to jeszcze polski hot dog z zamiennikiem mięsa czyli farszem z pieczarek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli ta klasyczna bułka z pieczarkami ze starówki to jest standard prl-owski?

      Usuń
  2. Gdzieś Ty w PRL-u mango widziała? :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko pierwsza część (nad zdjęciem) dotyczy PRLowskiego lata, ale faktycznie z treści to nie wynika :)

      Usuń
  3. Nie daj się służbie zdrowia Magdo(?boś Magdą) i zdrowiej!
    Tak, co roku lato trwa krócej a ja sama nie wiem jakim cudem.
    Czy w sercu lato trwa krócej czy może to pogoda czy jak?



    Kiedyś wędrując po blożkach wegańskich(na pewno wyszłam od Ciebie ale nie wiem czy bezpośrednio czy pośrednio...) trafiłam na blog dwóch kobietek będących ze sobą, freeganek i na 90% miały kota...wiem,że informacji tyle co kot napłakał,ale nie mogę znaleźć. Próbowałam w spisie wegan blogów,próbowałam znowu z Twoich zakładem wyjść..
    Ktoś,coś,jakoś pomoże?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedyne, co mi przychodzi do głowy w takim kontekście to Atak Ciasta, sprawdź.

      Może kiedyś wyzdrowieję, dzięki za trzymanie kciuków :)

      Usuń
    2. Dziękuje pięknie. To ten blog! Ściskam mocno!

      Usuń
  4. Patrząc na pierwsze zdjęcie muszę pilnie zapytać - masz takie naturalne włosy czy farbujesz jakimś specyfikiem? Marzy mi się osiągnąć taki efekt, ale pewnie mogę się domyślać, że naturalnie Ci się przytrafił taki piękny kolor ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oryginalnie mam ciemniejsze włosy, ale niezbyt ciemne. Farbuję ze trzy razy w roku Joanną, a poza tym nic z nimi nie robię :) U fryzjera byłam dokładnie trzy razy w życiu, sama podcinam grzywkę.

      Usuń
    2. I słusznie! Sama byłam u fryzjera chyba tyle samo razy w życiu ;)
      Ahh, tylko ten kolor do pozazdroszczenia ;)

      Usuń
  5. Lato dlatego z wiekiem wydaje się krótsze, bo z roku na rok stanowi mniejszy procent w stosunku do długości naszego życia, dlatego z wiekiem mamy wrażenie , że czas biegnie szybciej, ot taka ciekawostka :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Magda robisz jakieś przetwory na zimę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, jedyna czynność kuchenna, której nienawidzę, to robienie przetworów :)
      Nawet nie pomroziłam truskawek i bobu.

      Usuń

Kochane i kochani, bardzo proszę o podpisywanie się imieniem lub ksywą pod komentarzami. Jest ich sporo, i czułabym się lepiej wiedząc, kto pisze oraz czy kolejny/a "anonimowy" to wciąż ta sama osoba, czy może już inna. Dziękuję:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...