czwartek, 19 czerwca 2014

młoda kapusta, chili i inne zalety czerwca

Lato trwa, mocno rozpędzone.
Pogoda dziwna, raz kurtka, deszcz i 13 stopni, raz 30 i sukienka bez pleców. Wszyscy chorują, ja nie.


Młoda kapusta z koperkiem

główka młodej kapusty
pęczek koperku
3 łyżki oleju
sól, woda
ew. śmietana sojowa lub sojowy jogurt naturalny

Dwa pierwsze składniki drobno siekamy i gotujemy w wodzie do całkowitego zmięknięcia, doprawiamy, dolewamy olej i śmietanę. Dusimy do wyparowania płynu.
Jemy z młodymi ziemniakami w mundurkach.


Chili dla dwóch osób

sos : 100g granulatu sojowego, puszka fasoli czerwonej, pół puszki kukurydzy, puszka pomidorów lub 3-4 świeże, 1 cebula, 150g razowego makaronu spaghetti, z 10 zielonych oliwek, przyprawa do chili con carne.

Granulat zalać wrzątkiem i odstawić do napęcznienia. Cebulę drobno pokroić i podsmażyć na oleju, gdy zmięknie dodać pomidory i resztę warzyw, doprawić, dusić do zgęstnienia i połączenia smaków (15-20 minut), na koniec dodać granulat.
Makaron ugotować w osolonej wodzie i polać sosem.


Śniadanie - owsianka z bananem i truskawkami. Truskawki są wszędzie, jem je dwa razy dziennie, na zapas.

Tofucznica ze wszystkim i koktajl truskawkowy z masłem sezamowym.

Sery Violife już w cenie krowich, nie ma wymówki!


8 komentarzy:

  1. Cześć, gdzie kupujesz sery ze zdjęcia? Są do zdobycia gdzieś w realu?

    OdpowiedzUsuń
  2. gdzie kupujesz violife, że jest w cenach tradycyjnych serów?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzy komentarze i wszystkie o serze ;)

      Violife jest stacjonarnie dostępny w sklepie Evergreen w Warszawie, za chyba 6,60zł, ale bywają promocje.
      W necie na vegekoszyk.pl 200g potrafi kosztować poniżej 6zł.

      Krowie sery w plastrach - gouda, ementaler itp. - produkcji polskiej, takich firm jak Łowicz czy Mlekovita kosztują ok. 5zł.

      Usuń
  3. To ja nie o serze :) ... świetna grzywka!

    OdpowiedzUsuń
  4. violife'y upolowałam w fajnej promocji na tempehservice- niestety, ten for pizza trochę mnie zawiódł, bo nie było serowej ciągutki tylko rozpuszczony tłuszcz. Ale ja w sumie jestem fanką pizzy bez sera, więc nie rozpaczam, raczej z ciekawości go kupiłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ej, no, nie jest zły :) Wczoraj jadłam z nim pizzę, rozpuszcza się, może nie ciągnie, ale rozpuszcza.

      Usuń

Kochane i kochani, bardzo proszę o podpisywanie się imieniem lub ksywą pod komentarzami. Jest ich sporo, i czułabym się lepiej wiedząc, kto pisze oraz czy kolejny/a "anonimowy" to wciąż ta sama osoba, czy może już inna. Dziękuję:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...