piątek, 30 maja 2014

rosół z młodej włoszczyzny

W maju zaczyna się absolutnie cudowny dla wegan czas, kiedy nagle wszystko zaczyna być dostępne w wielkiej obfitości, a i ceny spadają.

Było parę dni upału, potem temperatura spadła o 20 stopni, Polska.
Czas na rosół, ale nietypowy, bo na młodej włoszczyźnie i z kalarepą.

3 młode marchewki
1 młoda pietruszka
1 młody seler wraz z liśćmi
pół dużej kalarepy
dwie garści suchego makaronu
2 łyżki oleju
pół pęczka natki pietruszki
sól, pieprz, sos sojowy

Warzywa kroimy i gotujemy w bulionie przygotowanym z wrzątku, soli i pieprzu. Gdy zmiękną, dorzucamy liście selera, olej, a pod koniec makaron. Wyłączamy gaz, gdy makaron jest miękki, ale nie kompletnie oklapły.
Na talerzach dodajemy sosu sojowego i posypujemy natką.


4 komentarze:

  1. do rosołu polecam przypaloną cebulę i sos sojowy, bomba :) a warzyw i owoców nie mogę się obecnie najeść (truskawki!)

    OdpowiedzUsuń
  2. DO ROSOŁKU MOŻNA I CHLEBUŚ.

    CHLEB DLA WEGETARIAN/WEGAN-IRL. ANTYCUKRZYCOWY. ♥♥♥♥♥

    14.TEMAT.
    CHLEB. PRZEPIS WZORCOWY WYPIEKU CHLEBA DLA WEGETARIAN/WEGAN-IRL (MINI CHLEBKI). *****

    SKŁADNIKI:
    Kasza jaglana __200g, Kasza jęczmienna (tzw. średnia lub drobna) __250g, Kasza gryczana __200g. Gotujemy w jednym garnku (pojemność 4,0 l.) przez ok. 15 minut. Do gotowania dodajemy 2,5 l. wody.

    PRZYPRAWY TO:
    Sól kamienna nieoczyszczona, również pieprz, kminek, ew. ziała wg uznania. Po zakończeniu gotowania całość pozostawiamy pod przykryciem na ok. 5-10 minut.

    UGOTOWANE WSZYSTKIE KASZE (MASA RAZEM 650 GRAM), WCHŁANIAJĄ WTEDY:
    Całą użytą (2,5l.) do gotowania wodę, co następnie ułatwia formowanie i lepsze klejenie się tzw. mini chlebków. Do tego właśnie zestawu składników (dwa rodzaje kasz) dodajemy suchą masę: 150 gram otrąb pszennych i dokładnie mieszamy łyżką. Otręby chłoną wówczas dużo wody, którą uzupełniamy wlewając ok. 0,5 litra (przegotowanej).

    DUŻĄ ŁYŻKĄ STOŁOWĄ NABIERAMY ZMIESZANĄ MASĘ TJ. TRZY KASZE WRAZ Z OTRĘBAMI:
    Z takiej objętości formujemy chleb tzw. cienkie mini chlebki (ugniatamy palcami). Kładziemy na papierze do pieczenia, którym uprzednio pokryliśmy powierzchnię blachy. Pieczemy w piekarniku (temp. 250oC przez ok. 50-60 minut) tj. do momentu uzyskania tzw. przyrumienienia.

    ISTOTNE:
    Wszelkie dodatki np. miód, rodzynki, wykluczone. Takie dodatki sprzyjają otyłości i cukrzycy typu 2.

    OdpowiedzUsuń
  3. właśnie się dzisiaj głowiłam czy dodać do rosołku kalarepę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. w biedronce są takie małe okrągłe cukinie fajne do nadziewania, nie wiem czy widziałaś. ja w sumie pierwszy raz się z takimi spotykam.

    OdpowiedzUsuń

Kochane i kochani, bardzo proszę o podpisywanie się imieniem lub ksywą pod komentarzami. Jest ich sporo, i czułabym się lepiej wiedząc, kto pisze oraz czy kolejny/a "anonimowy" to wciąż ta sama osoba, czy może już inna. Dziękuję:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...