wtorek, 5 listopada 2013

zimne dziady listopady

Siedzę, objadając się jednocześnie blokiem czekoladowym i cytrynowym jogurtem (między bajki można włożyć miejskie legendy o tym, jak to weganie nic nie jedzą i wszystkiego sobie muszą "odmawiać"; ja tam sobie w życiu niczego nie odmówiłam), i postanowiłam zamieścić krótki przegląd z pierwszego tygodnia listopada, tygodnia, w którym drzewa straciły wszystkie liście, w którym dwa razy przemoczyłam trampki (co skłoniło mnie do ich obejrzenia i ujawnienia strasznej prawdy - podeszwy są popękane) i w którym remontują nam parking pod blokiem, utwardzając powierzchnię dziwną maszyną wyglądającą jak odkurzacz.
W sobotę jadę do Ciechanowa, a tymczasem...

Spacer sobotni - na piechotę z Mokotowa na ścianę wschodnią.


Mezze na Mokotowie, ul. Różana 1 - falafelownio-hummusownia. Miłe wnętrze, ceny ujdą, jedzenie mniej ujdzie, świeże, smaczne, ale bez zachwytów.

Hummus na poziomie domowym, za dużo tahiny, za gesty, zbyt mało gładki...

Falafel dobry, w środku zielony od pietruszki. Wyrazy uznania za czerwoną rzepę i sos sezamowy (choć sam sos zbyt lejący). Miejsce na pewno ma potencjał i fajnie, że w końcu falafel bez kebaba do kompletu! Ale długa droga przed nami - w Berlinie w jednej małej budce potrafią sprzedawać 10 rodzajów kanapki z falafelem...

Domowa zupa soczewicowo-pomidorowa.

Coś jednolity kolorystycznie ten obiad...kasza gryczana, pieczony kalafior w przyprawach, tzatziki z ogórkiem i sojowe nuggetsy w sezamie.

Ciabatta oliwkowa z pietruszkowym pesto, avocado, tofu wędzonym i warzywami. 

 
Niespodziankowe VegNews od czytelniczki z USA. Zasiądę do nich wieczorem.

9 komentarzy:

  1. mi tez trampki przemokly... co z zimowymi butami, gdzie szukac? :(((

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można kupić wegańskie glany. Zobacz sobie Vegeterian Shoes (tutaj kilka modeli sprowadzonych: http://www.greenplanet.pl/index.php/cPath/133_146 ale patrz też na stronę producenta) i wegańskie martensy (np. sklep glany.pl je sprowadza). Niestety obie opcje kosztowne, ale masz gwarancję, że nie będziesz chodzić co rok albo i częściej po nowe buty zimowe. W Deichmannie, CCC i Centro też jest trochę butów z tzw. ekologicznej skóry. Cena niska, ale z jakością i wygodą różnie bywa.

      Usuń
    2. Ja sobie bardzo chwalę buty od Quechua :) Długo szukałam trekkingowych nieskórzanych i w końcu trafiłam. Na okres wiosny/jesieni mam te http://allegro.pl/buty-trekkingowe-damskie-quechua-arpenaz-50-38-i3608371022.html: a na zimę zamawiam te: http://allegro.pl/quechua-inuit-membrana-buty-sniegowce-damskie-2014-i3681463875.html Są ładne, wygodne i trwałe :)

      Usuń
    3. dzieki za porady :) glany niestety nie nadaja sie dla mnie, ale poszukam w CCC cos, deichmann jakos podpadl mi w tym roku :/

      Usuń
  2. Kalafior pieczony w przyprawach? Mozesz cos wiecej na ten temat?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kroję surowy kalafior na małe różyczki, wykładam na blachę, posypuję wybranymi przyprawami ( np. papryka wędzona, czosnek granulowany, przyprawa do grillowanych warzyw), polewam olejem i piekę 20-30 minut.

      Usuń
  3. Polecam ten sklep jesli chodzi o wegańskie buty. Ostatnio kupiłam i jak na razie są ciepłe i wygodne też. Fajne, bo robione w Warszawie, w rodzinnej firmie. Tata jest szewcem, a dzieci zajmują się sprzedażą: http://www.bohemaclothing.bigcartel.com/product/bohema-boots-black-gray

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale super :) szkoda ze nie mają więcej róznych modeli, chociaż te też są fajne

      Usuń
    2. bardzo fajny sklep, przymierzam sie do kupna :))) dzieki!

      Usuń

Kochane i kochani, bardzo proszę o podpisywanie się imieniem lub ksywą pod komentarzami. Jest ich sporo, i czułabym się lepiej wiedząc, kto pisze oraz czy kolejny/a "anonimowy" to wciąż ta sama osoba, czy może już inna. Dziękuję:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...