czwartek, 28 listopada 2013

przegląd listopada

Jestem ostro zajęta organizowaniem Veganmanii, na którą oczywiście bardzo serdecznie was zapraszam - a jest się czym jarać, bo będą to chyba pierwsze w Polsce 100% wegańskie targi, czyli prawie dwadzieścia wegańskich inicjatyw pod jednym dachem!
Warto wesprzeć imprezę, bo organizują ją http://www.otwarteklatki.pl/


Co u mnie, oprócz odpowiadania na setki maili i rozrysowywania aranżacji stoisk?
No, na przykład to...

W niedzielę 24.11 odbyła się demonstracja antyfutrzarska; było naprawdę fajnie, pomimo deszczu - głośno, energicznie i z determinacją. Miejmy nadzieję, że za rok takie demo nie będzie już potrzebne, bo zostanie wprowadzony zakaz hodowli zwierząt na futra.

...odwiedziłam nowe Loving Hut przy metrze Politechnika - na talerzu kung pao, czyli fake meat z surowymi warzywami. Lokal jest większy od "starego" Loving Hut, i ma kilka nowych pozycji w menu.

...w ramach odtwarzania starych smaków upiekłam kokosanki, które kiedyś kupowało się na wagę. Smakują najlepiej po 2-3 dniach.

 ...piąty raz wzięłam udział w swapie i dostałam taką oto paczkę z Niemiec. Właśnie pożeram rawbite'a.

...łażę w deszczu po starówce warszawskiej, na której w niedzielę trudniej napotkać turystę, niż otwarty sklep.

...i jem tanią, a pyszną zupę porową z polskich warzyw.

1 duży por
2 ziemniaki
pół puszki groszku
1 duża marchewka
bulion wegański w proszku lub sól
papryka słodka i papryka wędzona
olej

Warzywa kroimy i podsmażamy na oleju, zalewamy wodą i gotujemy do całkowitej miękkości - ok. pół godziny. Zupę blendujemy na krem i doprawiamy, gotujemy jeszcze pięć minut. To najlepsza porowa, jaką jadła; chyba nie ma co bać się pora.

7 komentarzy:

  1. Podawalas juz kiedys przepis na kokosanki? Prosze o linka!
    Dziekuje
    Musze popatrzec za tymi Domino-Steine...faktycznei sa bezmleczne?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie podawałam, bo to nie mój przepis, robiłam z przepisu Magdy http://trzymetryherbatki.blogspot.com/2013/11/kokosanki-w-polewie-kakaowej.html

      Kostki Domino nie zawsze są wegańskie, trzeba czytać skład, często zawierają tłuszcz mleczny, nawet ten w gorzkiej czekoladzie.

      Usuń
    2. Wlasnie, wlasnie, dlatego przygladam sie uwaznie tym ktore dostalas i bede ich szukac. Pozdrawiam
      Niestety nawet kuwerture z gorzkiej czekolady bez jakiegos mlecznego skladnika trudno dostac. Ehhh...

      Usuń
  2. Ja dziś po raz pierwszy zjadłam Danusię, po tym jak po raz któryś ją pochwaliłaś. Fajnie, że nie musiałam sprawdzać etykietki. ^^ Tak w ogóle, to dzięki, że prowadzisz tego bloga. Naprawdę świetnie się go czyta.

    OdpowiedzUsuń
  3. Spędziłam ostatni weekend we Wrocławiu i nasza starówka to jest bardzo smutne miejsce w porównaniu chociażby do Wrocławskiego rynku.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ugotowałam porową. Tak niewiele wysiłku, a jaka pyszność! Wielkie dzięki:)

    OdpowiedzUsuń

Kochane i kochani, bardzo proszę o podpisywanie się imieniem lub ksywą pod komentarzami. Jest ich sporo, i czułabym się lepiej wiedząc, kto pisze oraz czy kolejny/a "anonimowy" to wciąż ta sama osoba, czy może już inna. Dziękuję:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...