poniedziałek, 6 maja 2013

powoli wierzę w wiosnę!

W końcu wiosenne warzywa. W poniedziałki kończę pracę o 11.15 i mam cały dzień przed sobą, więc spokojnie poszłam zobaczyć, czy w pobliskich budkach z warzywami już coś obiecującego sprzedają. I owszem! Obkupiłam się w kilo szpinaku ( kilo tych liści zajęło dwie torby), rabarbar, rzodkiewki, botwinę i młode ziemniaki oraz koperek. Ciągnęłam tony zieleniny do domu osiedlową uliczką, a rabarbar rebeliancko wystawał z torby, przyciągając ludzki wzrok. Piękny ma kolor.
Trzy majowe cuda - rabarbar, szparagi i botwina, smaki, których brak cały rok. Już lada dzień zacznie się sezon na ciasta rabarbarowe, szparagi mają dla mnie jeszcze cenę zaporową.

Spaghetti z cieciorką i szpinakiem oraz sałatka ( rukola, ogórki, pomidorki, kiełki rzodkiewki, oliwki i podsmażone kawałki razowej tortilli).

Piegus z mojego przepisu świątecznego - tu, ale z ciemnym ciastem, bo na mleku ryżowym-czekoladowym, mojej nagrodzie z Potyczek.

Najprostszy na świecie kompot rabarbarowy - 3 laski rabarbaru i 1 jabłko ze skórką gotowałam ok. 20 minut z dwiema łyżkami cukru, aż do rozpadnięcia.


4 komentarze:

  1. Hej! Uwielbiam Twojego bloga, jest cudny i inspirujacy. Jestem początkującą wegetarianką/ weganką- podjełam decyzję z dnia na dzień i staram się od razu zrezygnować z produktów poch. zwierzęcego. I Twój blog bardzo w tym pomaga w chwilach zwątpienia!! Dziękuję za świetne przepisy :)
    Gia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie, trzymam kciuki za skuteczną i trwałą zmianę:)

      Usuń
  2. Za wcześnie na ziemniaki, koper itd. Takie nowalijki to potworny syf. My ziemniaki sadziliśmy 2 tygodnie temu, nawet jeszcze nie mają części nadziemnych :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. mmmm szparagi :)

    Zapraszam
    zdrowiezwyboru.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Kochane i kochani, bardzo proszę o podpisywanie się imieniem lub ksywą pod komentarzami. Jest ich sporo, i czułabym się lepiej wiedząc, kto pisze oraz czy kolejny/a "anonimowy" to wciąż ta sama osoba, czy może już inna. Dziękuję:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...