wtorek, 21 maja 2013

kotleciki fasolowe i burak z majonezem

Obiad majowy - szybkie kotlety fasola-pieczarki-cebula, kasza jęczmienna i sałatka z gotowanych buraków z domowym sojonezem.

Kotlety robi się prosto :

puszka czerwonej fasoli
1 cebula
5 pieczarek
przyprawa do taco
sól
papryka wędzona
mąka kukurydziana

Cebulę i pieczarki drobno pokroić, podsmażyć, zmiksować, dodać fasolę, znów zmiksować. Doprawić i formować nieduże kotleciki.

Buraki : ugotować kilka buraków w skórkach, obrać, drobno pokroić, zalać sojonezem własnej roboty i odrobiną soku z cytryny (dla koloru).


Typowa polska zupa jarzynowa wiosenna

2 marchewki
400g zielonego groszku
pół pęczka koperku
4 ziemniaki
sól, pieprz, olej

Warzywa kroimy, podsmażamy chwilę na oleju, zalewamy 1,5l wody i gotujemy do miękkości. Doprawiamy, a pod koniec gotowania dodajemy koperek i zabielamy mlekiem roślinnym.
Uwaga, ze względu na groszek zupa wychodzi słodkawa!

***

Maj, miesiąc, w którym moje życie zazwyczaj zasadniczo zwalnia (mniej pracy), w tym roku jest bardzo intensywny. Już druga połowa miesiąca, a ludzie chcą się uczyć jak głupi, nikt nie rezygnuje. Staram się też dużo sama spacerować po nieznanych sobie rejonach Warszawy, no i byłam na spotkaniu blogerów, organizowanym przez puszkę. Było bardzo sympatycznie i inspirująco, dowiedziałam się paru rzeczy, również takich, z którymi się nie zgadzam (np. o zarabianiu na prowadzeniu bloga), poznałam wiele miłych dziewczyn.

Co do spacerów, to chyba dziś był najbardziej nieudany od dawna. Pojechałam szukać kościoła i kamienic, które zawsze widzę z pociągu. Wydawało mi się, że wysiadłam dobrze, ale błądziłam półtorej godziny, by w końcu się poddać, obtarłam palce w nowych trampkach, nie miałam grosza przy duszy, słońce świeciło uparcie, a jak szłam, jak się okazało, w złą stronę i w dodatku kompletnie nieciekawymi okolicami. Nie zrobiłam ani jednego zdjęcia.
Map używam tylko zagranicą, ale widzę, że wycieczka na azymut też może się nie udać. A zawsze trafiałam tam, gdzie chciałam.

17 komentarzy:

  1. wygląda pysznie :)

    czyżbym widziała horyzont? ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja chcę tę zupę bez ziemniaków ^^ Ostatnio mam jazdę na takie lekkie, świeże, delikatne i słodkie jarzynówki. Najlepsza z brukselką i groszkiem właśnie :)
    Ja mam beznadziejny zmysł orientacji i zawsze jak wybieram się do nieznanego miasta biorę plan, albo przynajmniej sprawdzę przedtem drogę i zanotuję sobie ulice. Ale i tak potem pytam po sto razy "którędy do...?"

    OdpowiedzUsuń
  3. A gdzie można kupić tę paprykę wędzoną? Poszukuję na spróbowanie :). Ostatnio coś bez skutku...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najtaniej na allegro - jest nawet ostra i słodka.
      Kupowałam kiedyś w sklepie włoskim, ale kosztowała z 7zł.

      Usuń
    2. To w takim razie ja za swoją się nieźle wykosztowałam: http://www.aledobre.pl/7021,Wegierska_papryka_mielona_w_proszku_slodka_100_g_Kalocsa.html
      Ale przynajmniej jest dobra

      Usuń
    3. No, przepłaciłaś ;) Na allegro jest po 2-3zł za 100g.

      Usuń
    4. Dzięki! Zaraz zabieram się do szukania.

      Usuń
  4. Podłączam się z pytaniem pod ostatnią notkę: gdzie dobrze i tanio kupować produkty typu tofu albo olej kokosowy (gdzieś przed chwilą o nim przeczytałam i zapragnęłam go:])?

    Wszystko pewnie jest w Kuchniach świata gdzieś w centrach handlowych, ale tam nie jest tanio. Produktów spożywczych na Allegro nigdy nie kupowałam, ale jak możesz polecić jakieś sklepy internetowe, to będzie fajnie.

    BTW tylko u mnie jedyną opcją do logowania jest Konto Google czy tak ma być?

    anhydryt

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, tak, ma być, komentarze są moderowane, choć bardzo tego nie chciałam.

      Tofu nie kupisz taniej, niż po 3,5-4zł za kostkę. Czy mieszkasz w Warszawie? Jeśli tak, to mogę polecić miejsce z tanim tofu. Olej kokosowy można kupić za 18zł za 400-500ml, a starcza na długo.

      Ze sklepów internetowych polecam http://evergreen.pl/ i vegevege.pl

      Usuń
  5. Tak, w Warszawie. Właśnie założyłam konto na Evergreen i powoli sobie robię zakupy, bo pogoda nie zachęca do wyjścia z domu. Gdzie jest to tanie tofu?
    BTW czy ten olej zmienia smak potraw na słodki?

    anhydryt

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Evergreen jest fajny, ma wielki wybór i jest 100% vegan, więc nie trzeba sprawdzać składów.

      Tofu jest w sklepie wietnamskim w Hali Mirowskiej ( w tym budynku hali, co sklep Marc Pol). Sklep nazywa się Asia Tasty, wejście z boku hali, nie ze środka, tam, gdzie bar wietnamski. Tam też jest najtańszy olej kokosowy.

      Nie, nic nie będzie słodkie:) W zapachu ma ledwie wyczuwalną woń kokosu, ale nie jest słodki w smaku.

      Usuń
  6. Magda, a ja z innym pytaniem. Jak sie nazywaja platki drozdzowe po angielsku? Robie zakupy w niemieckim veganbasics.de i jakos sie nie moge rozeznac... :/
    Pozdrawiam cieplo i weekendowo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nutritional yeast, yeast flakes albo savory yeast flakes.

      Usuń
  7. A ja mam pytanie z innej beczki, czego na co dzień słuchasz? mogłabyś rzucić paroma nazwami? Ostatnio czytałam jakąś twoją wigilijno świąteczną notkę, w której wspomniałaś o zespole The Evens i od tamtej pory non stop ich słucham ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha, to był zespół bardzo nietypowy jak na mój gust:) Słucham głownie crust punka, screamo i kobiecego politycznego folk-punka.

      Oto artystka, która ostatnio mnie zachwyciła :

      https://soundcloud.com/jessie-williams-music

      Plus Kimya Dawson, plus Belle & Sebastian i zespół Daughter, z takich lżejszych.
      Słucham dużo The Cure, Depeche Mode i Sonic Youth tej wiosny, ale to wszyscy znają.
      Lubię też kobiecy hip-hop, ale zaangażowany.
      A, i od paru dni słucham w kółko jednej piosenki Johnny'ego Casha;)

      Usuń
  8. A te kotlety póżniej trzeba usmażyć na oleju czy upiec? Czy po prostu takie "surowe" się podaje?

    OdpowiedzUsuń

Kochane i kochani, bardzo proszę o podpisywanie się imieniem lub ksywą pod komentarzami. Jest ich sporo, i czułabym się lepiej wiedząc, kto pisze oraz czy kolejny/a "anonimowy" to wciąż ta sama osoba, czy może już inna. Dziękuję:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...