piątek, 5 kwietnia 2013

tydzień polskich zup - chrzanowa

Wczoraj było tak długo jasno, że wróciłam z roboty przed 19, usmażyłam 40 falafli i nadal mogłam przez okno dostrzec szare, a nie czarne niebo. Śnieg wokoło nie współgra z taką jasnością.



Zupa chrzanowa

10cm korzenia chrzanu
1 duża marchewka
1/2dużego selera
3 duże ziemniaki
1 cebula
4 pieczarki
sól, pieprz, olej
mleko roślinne

Była jakaś dzika przecena na chrzan i wielki korzeń kupiłam za 30gr. Będzie na inne okazje, ale nie lubię go trzeć. Tarcie jest w ogóle moją znienawidzoną kuchenną czynnością.

No, ale niestety - obieramy i trzemy drobno korzeń. Cebulę kroimy i podsmażamy na oleju, dorzucając do niej pozostałe warzywa pokrojone w grubą kostkę, solimy i nalewamy tyle wody, żeby ledwo przykryła warzywa. Gdy zupełnie zmiękną, miksujemy je na krem, stawiamy garnek z powrotem na gazie i wrzucamy tarty chrzan, po czym gotujemy z 5 minut, mieszając i doprawiając. Dolewamy szklankę naturalnego mleka roślinnego.
Oddzielnie smażymy pieczarki pokrojone w grube plastry i wrzucamy do zupy już na talerzu.

Spodziewałam się, że wyjdzie dużo ostrzejsza, a tu 10 cm chrzanu, a smak ledwo wyczuwalny. Pewnie mocniejsza wyszłaby na chrzanie ze słoika, ale nie chciałam psuć koncepcji.

Czytam i jem imbir w cukrze. On przynajmniej jest ostry.

5 komentarzy:

  1. Bardzo lubię zupy, ale u mnie kompletnie się nie sprawdzają. Mam faceta w domu, wegana swoją drogą, który jak nie zje porządnej michy obiadu to nie jest dobrze. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedy można się spodziewać wyników konkursu? ;>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W poniedziałek lub wtorek, bo drugi członek jury znienacka musiał iść do pracy na cztery doby, i nie można zacząć obrad:) Ale kartki na punktację już gotowe!

      Usuń

Kochane i kochani, bardzo proszę o podpisywanie się imieniem lub ksywą pod komentarzami. Jest ich sporo, i czułabym się lepiej wiedząc, kto pisze oraz czy kolejny/a "anonimowy" to wciąż ta sama osoba, czy może już inna. Dziękuję:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...