poniedziałek, 10 września 2012

Akcja Vegan Kluski

Zaniedbałam Vegespota, a warto tam zagladać, bo mnożą się ciekawe akcje. Dziś o kluskach. Zamieszczam przepis i zdjęcie sprzed prawie trzech lat i stary przepis na zielone kluski ze szpinakiem.
Ugotowałbym coś nowego kluskowego, ale remont mnie przytłacza, dziś jadłam frytki, hummus i pieczarki, wstyd.

Vegan kluski!Organizator: kikimora

Zielone kluski ( gnocchi verdi)

450 g ziemniaków
paczka mrożonego szpinaku lub z 300g świeżego
150 g mąki ( tak naprawdę przy dużej ilości szpinaku potrzeba jej więcej)
150 ml oleju
szczypta soli


Ziemniaki ugotować w skórkach, ostudzić, obrać i utłuc. Szpinak odparować i dodać do ziemniaków. Wlać olej. Stopniowo dodawać mąkę, mieszając i wyrabiając ciasto.
Ciasto podzielić na paski trzycentymetrowej grubości, każdy przekroić w poprzek na trzy kawałki, jak przy kopytkach. Formować kulki, pośrodku robić kciukiem dziurkę.
Gotować we wrzątku 3-5 minut każdą partię.


Do klusek pyszny jest sos cebulowo-pieczarkowy.

7 komentarzy:

  1. O, super, już akceptuję ;) Robiłam kiedyś takie gnocchi ze szpinakiem, ale mi nie wyszły- mało szpinakowe i ciapciające się. Spróbuję Twoich. Miłego remontu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O, nie robiłam jeszcze takich :) Zapisuję przepis.

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej hej :):) Fajna akcja , napewno będę obserwować :P:P
    a mam pytanko : czy robilas cos kiedys z maki ryzowej ? bo oprocz dango czy po prostu do zageszczania czegos nie wiem do czegos jej uzyc -a mam cale opakowanie heheh :P:P
    Na opakowaniu jest przepis na ciasteczka - bardzo proste skladniki takze kiedys zrobie i zamieszcze przepis na puszce.pl bo akurat przepis weganskie takze nawet nie trzeba modyfikowac :P:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robiłam pizze na ryżowym, wychodzi dośc twarda. Ciateczek nie próbowałam. Zazwyczaj zageszczam tą mąką np. kotlety z tofu:)

      Usuń
  4. Mogę prosić o przepis na ten apetyczny sos?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest prosty - kroisz dużą cebule i ze 20 dag pieczarek, podsmażasz razem na oleju do miekkości, wlewasz troche śmietanki owsianej lub mleka sojowego, chwile razem dusisz do zgestnienia. Doprawiasz solą i pieprzem, ewentualnie ziołami.

      icantbelieveitsvegan

      Usuń
  5. Siemka!
    Nazywam się Piotrek i jestem fanem Twojego wegańskiego Bloga! Razem z znajomymi organizuje w Krakowie, pierwszą w Polsce "Veggie Parade" - będzie to przemarsz głównymi ulicami miasta połączony z muzyką, dobrym jedzeniem, wykładami i masą innych cudów. Wszystko po to by promować weganizm:-) Zależy nam na jak największej frekfencji, więc szukamy wszelkich możliwych sposobów rozgłosu tego wydarzenia. Pomyślałem sobie, że Twój Blog mógłby być w tym bardzo pomocny, gdyż napewno wiele osób do niego zagląda. I w tym miejscu mam do Ciebie wielką prośbę - Możesz zamieścić na Twoim blogu nasz baner? albo chociaż wzmiankę o tym wydarzeniu? Tutaj zarzucam link do banerka:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4534f2cdae804172.html
    i odrazu z tego miejsca zapraszam Ciebie i wszystkich Twoich znajomych do Krakowa by wspólnie propagować weganizm:-) Pozdrawiam Ciepło!

    XVX
    ---------------------------------------------
    "Nie ma drogi prowadzącej do pokoju. Pokój jest drogą"

    OdpowiedzUsuń

Kochane i kochani, bardzo proszę o podpisywanie się imieniem lub ksywą pod komentarzami. Jest ich sporo, i czułabym się lepiej wiedząc, kto pisze oraz czy kolejny/a "anonimowy" to wciąż ta sama osoba, czy może już inna. Dziękuję:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...