piątek, 10 sierpnia 2012

kocham tofu


Tofurniki robią wrażenie nieproporcjonalnie duże w stosunku do prostoty ich wykonania ( Upiekłaś tofurnik? Ach, nie trzeba było, to tyle roboty! Pyszny! itp.). Robota to, moi drodzy, jest przy torcie, a tofurnik prosty jest jak drut i szybki jak zwykłe ciasto z owocami.

Oto przepis na Tofurnik z borówkami na czekoladowym spodzie

Włączamy piekarnik.
Dwie kostki tofu rozgniatamy do miski, wlewamy sok z dwóch cytryn, 2-3 łyżki cukru, 2 łyżki mąki ziemniaczanej, łyżeczkę proszku do pieczenia, kilka kropel jakiego chcemy aromatu, chlust mleka sojowego - blendujemy, odstawiamy. To nasza masa serowa.

Robimy spód i kruszonkę - mieszamy mąkę, cukier, olej i kakao lub karob w dowolnych proporcjach, ale tak, by ciasto było dość suche i właśnie kruszonkowe, a nie wilgotne od oleju.

Wykładamy spód formy ciastem, na to masa z tofu, na to owoce ( najlepiej kwaskowate) i kruszonka.

Do piekarnika na 40 minut.


Proste, nie? A tu ciasto po dekoracji - polewa to rozpuszczona czekolada gorzka i odrobina mleka sojowego w proszku oraz wody.


Obiad - brokułowa z grzankami razowymi i smażoną cukinią, ryż i ziemniaki z fasolką szparagową w indyjskich przyprawach.


Rafka, zdjęcie z cyklu Tak sobie przechodziłam koło laptopa/pudełka/prania/niepotrzebne skreślić, i pomyślałam, że sobie poleżę.


Od wczoraj bawimy nad warmińskimi jeziorami...


W programie lenistwo, spacery, czytanie i dobre obiady oparte na lokalnych grzybach i warzywach. W pobliskim sklepie zaś udało mi się dostać tanio mąkę owsianą i preparowaną jaglankę, wiozę do Warszawy.


12 komentarzy:

  1. Jestem wielką fanką tofurników :) A wypoczynku nad jeziorami zazdroszczę.

    OdpowiedzUsuń
  2. kotek na laptopie, skąd ja to znam :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe jak smakuje tofurnik, bo jak ma w sobie to coś czego nie znoszę w sernikach to nie wiem, czy się opłaca gotować ;P
    W każdym razie na pewno spróbuję :)

    Jakiego tofu użyłaś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polsoja naturalne, 180g, najtańsze.

      A czego nie znosisz w sernikach? Tofurnik dość udatnie je imituje, ale nie jest tłusty, jak sernik z twarogu.

      Usuń
    2. sama nie wiem jak to opisać... takiego suchego posmaku i przykleja się po całej buzi, polikach w środku, podniebienia.

      Swoją drogą jak mniej tłusty to lepiej

      Usuń
  4. Ale ekstra wygląda! Kocham tofurniki wszelkiego rodzaju, muszę koniecznie taki machnąć jak tylko znowu pojadę po ulubione tofu. A wakacji zazdroszczę, za każdym razem jak do Ciebie zaglądam śmigasz akurat w kolejne miejsce, miłego odpoczynku! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny Twój tofurnik:) a z silken też wyjdzie? Bo mam z Berlina akuratnie, ze zwykłęgo już robiłam, kusi mnie żeby spobować, tylko czy on nie za delikatny na sernik?
    Basia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z silken wyjdzie mniej sernikowaty, w sensie bez tych grudek niby-twarogu, wyjdzie ci raczej taki serowy mus - też dobry. Wiele przepisów poleca właśnie silken tofu używać, więc powodzenia:)

      Usuń
  6. O, witam na Warmii :)
    Tofurnika jadłam i baaardzo lubię, ale nie pieczony, tylko na zimno.
    Przy pieczonym chyba jest jeszcze mniej roboty. Muszę zrobić, tylko kurde ciężko tofu u mnie dostać...

    OdpowiedzUsuń
  7. czy gdybym robiła sernik na gotowym spodzie (np na kruszonych ciastkach owsianych) to czas w piekarniku byłby taki sam?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, bo to o warstwę tofu głownie chodzi, ona musi się zapiec.

      Usuń
  8. Pierwsze koty (tofurnik) za płoty. Wykonany tak jak w przepisie z polsojowego naturalnego tofu i ... rewelacja. Dziękuję, że napisałaś, że to proste :D. Ja również miałam wrażenie, że to sztuka wielka, a nawet Wielka. Nie znam innego tofu, ale to z Polsoi moim zdaniem nadaje się świetnie. Zamiast jagódek użyłam wędzonych śliwek. Też dobre.

    OdpowiedzUsuń

Kochane i kochani, bardzo proszę o podpisywanie się imieniem lub ksywą pod komentarzami. Jest ich sporo, i czułabym się lepiej wiedząc, kto pisze oraz czy kolejny/a "anonimowy" to wciąż ta sama osoba, czy może już inna. Dziękuję:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...