poniedziałek, 9 lipca 2012

lato w mieście i kawiarnia Drugi Obieg

Od czwartku do dziś znów w rozjazdach, i taka też zapowiada się reszta lipca oraz lwia część sierpnia. Uwielbiam, choć upał nieziemski, stopy mam opalone już we wszelkie konfiguracje śladów po japonkach i czeszkach, ropieje mi ucho od nowego kolczyka i przez weekend zgubiłam nieprzeczytany kryminał i fajne koronkowe majtki.

A tu uroczy mural z Grochowskiej, w drodze do kawiarni, o której dziś napiszę.


Rożki Naturattiva, zabuliłam jak za zboże ( ciekawe, skąd to przysłowie, czemu zboże ma być szczególnie drogie?), ale warte swej ceny. Lekkie, delikatne, nieprzesłodzone, pierwsze waniliowe lody od lat!

Drugi Obieg to kawiarnia wegańska...o której dowiedziałam się z Facebooka. Co by nie mówić o tym medium i jakich by kalumni nie rzucać, pomaga ono jednak informacji dość swobodnie cyrkulować. Lubię czytać, co Kwadrat, Vege Miasto czy inne kawiarnie danego dnia mają w jadłospisie, łatwiej też dopytać o skład czy ceny.


Kawiarnia znajduje się na Grochowskiej 355, niedaleko Teatru Powszechnego. Są to rewiry, w których do tej pory mieszka część mojej rodziny i czuję się tam swobodnie, bo jest miło, niewymuszenie, małomiasteczkowo wręcz, niehipstersko, jak w dzielnicy, w której obecnie mieszkam - ale zastanawialiśmy się, czy przetrwa knajpa stricte wegańska w takiej okolicy...Na razie ma mnóstwo czasu na rozwój, bo powstała dwa tygodnie temu, więc łaźcie, wspierajcie i pomagajcie, warto.


Wnętrze w moim stylu, czyli na czysty skłot. Jest miło, pomalowane itp. ( polecam lawendową ubikację!), ale meble stanowią ciekawą dla oka anarchistyczną zbieraninę staroci, w drugiej sali jest tylko jeden stół w stylu późny Gierek z błyskiem, na ścianach wisi wystawa zdjęć, jest też ciekawa konstrukcja, nie wiadomo, czy to blat do jedzenia, czy miejsce do posadzenia pośladków, o takie coś :


No ale co można zjeść, zapytacie?
Dwie osoby wydały 28 PLN i posiliły się dwiema tortillami z seitanem i świeżymi warzywami ( naprawdę smaczne, acz brakuje jakiegoś sosu na wierzch), koktajlem jagodowym i mrożoną herbatą jabłkowo-cytrynową. Wszystko robi na miejscu miły chłopak, a koktajle są na DIY mleku sojowym.



24 komentarze:

  1. Jak będę w Warszawce (bo rozumiem, że to o stolicy cały czas), to zawitam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to w Warszawie,mnożą się tam ciekawe opcje. Ale Wrocław też ostatnio zakwita wegańsko na przykład...

      Usuń
    2. Oż, to jeszcze dalej. Ja z takich dużych miast najbliżej mam Olsztyn, a tam jedyna opcja to mały Greenway na starówce.

      Usuń
    3. Pamiętamy Was! Trochę się zmieniło - mamy więcej mebli, sokowirówkę, profesjonalny piecyk (do burgerów), Maryję na ścianie, siedziskostół dorobił się obicia (nie umniejszyło to jego funkcjonalności). Jeszcze trochę się zmieni... Na pewno poszerzymy menu i udostępnimy darmowy internet. Dziękujemy za wyrozumiałość, pozdrawiamy i zapraszamy ponownie. :)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Zostawia się pod kocem i wkłada inne, a potem zapomina o nich na amen.

      Usuń
  3. a gdzie kupiłaś te rożki proszę zdradź w tej knajpie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, w Supersamie na Puławskiej w Warszawie, obok Metra Wilanowska. Miałam cynk, że tam są i faktycznie.

      Usuń
    2. No nie, przejeżdżam obok tego sklepu kilka razy w tygodniu i od kilku lat omijam czekające tam na mnie rożki?
      Porażka na całej linii! ;)

      Usuń
    3. Pociesz się, że od kilku lat wcale nie czekają, bo dopiero co wprowadzili:) Kupujcie, twórzcie popyt, to będą sprowadzać ;) Na razie jest ich mała ilość.

      Usuń
  4. a ile kosztowały bo może od razu po nie pojadę :)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 17,80 zł za czteropak, więc nietanio. Przepraszam, że tak późno odpowiadam, ale nie było mnie w domu.

      Usuń
  5. A ja rożki zamierzam kupić w piątek w Gdańsku. Mam namiary na sklep z wega lodami :D Hip hip hurra!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak będziesz w Gdańsku to polecam wycieczkę do Sopotu do Giuseppe! Wegańskie lody pierwsza klasa :) http://www.gelatigiuseppe.pl/index_pl.html

      Usuń
    2. Giuseppe robi pyszne lody, ale jednak trochę drogie...W Vege Mieście trzy malutkie gałeczki jego lodów z odrobiną owoców kosztują 15zł, a za 17 można mieć cztery rożki z czekoladą i orzeszkami:)
      Za to Giuseppe jest niepokonany, jeśli chodzi o różnorodnośc smaków.

      Usuń
    3. to fakt, cena w Vege Mieście jest wysoka, ale może "u źródła" cena jest rozsądniejsza? Dawno nie byłam i nie mam porównania.
      A o rożkach to nie mogę przestać myśleć :)

      Usuń
    4. aaaa super dzięki Tobie pojechałam do Supersamu kupiłam rożki tylko kosztowały 18,20 ale jak za 4 rozki to wychodzi około 4,5 za jeden to chyba tyle co zwykłe? Wzięłam przed ostatnią paczkę, wzięłam jeszcze lody w pudełku waniliowe na mleku ryżowym z musem malinowym troszę droższe 700 ml za 20,20 ale jeszcze ich nie próbwałam, za to rożki pycha. Słuchaj lody Giuseppe można kupić w pudełku w jednym sklepie w Wawie i to na Kabatach ale są dość drogie takie opakowanie nie pamietach chyba 0,5 litra ponad 30 zł tylko nie pamietam nazwy ulicy ale jak ktoś bedzie zainteresowany to poszukam w pudełku sa dwa smaki lodów

      Usuń
    5. Do tych malinowych też się przymierzałam, ale było za gorąco, żeby transportować:) Rożki musiałam jeść od razu na stacji metra, bo się roztapiały.

      Wiem, że Giuseppe sprzedaje w pudełkach, na jakąś okazję można by kupić, ale tak na co dzień to chyba za drogo...ale podaj nazwę sklepu, jak sobie przypomnisz:)

      Z tańszych, a dobrych opcji - sorbecik Summer Twist Zielona Budka, malinowo-ananasowy, bardzo słodki, w kubeczku, kosztuje 1,50zł, i nie ma koszenili, pomimo czerwonego koloru części malinowej.

      W Leclercu pojawiły się duże litrowe francuskie sorbety za 8,99 - gruszka, cytryna, czarna porzeczka i coś tam jeszcze, nie jadłam, ale wyglądają bardzo dobrze i są wielkie!

      Usuń
  6. W ramach sprostowania lody mają pojemność 400 ml a nie jak pisałam 700 tutaj widoczne są wszystkie smaki, niestety w supersamie były tylko jedne http://jedzniekrzywdzkochaj.blogspot.com/
    Lody Giuseppe są dostępne w Rajska Cafe - metro stokłosy pasaż urysnowski 7 byłam wczoraj jest 5 smaków dostawa za 2 tygodnie. Są również do kupienia w pojemnikach po dwa smaki poj 375 ml i kosztują 30 zł http://www.facebook.com/pages/RAJSKA-cafe/169528239784961

    OdpowiedzUsuń
  7. Hej ! mam do Ciebie pytanie bo nie wiem komu moge innemu je zadać a Ty widze ,że masz duża wiedze na temat wegańskich jedzen i informacji duzo posiadasz i moze będziesz wiedzieć czy blok czekoladowe mozna zrobic na oleju ? i jak myslisz ile w przeliczeniu jedna margaryna/maslo to ile oleju wychodzi ? tak szklanka jedna ? bo chcialabym sprobowac zrobci blok na oleju gdyz polewa mi wychodzi na oleju czekoladowa i to tez chcialabym sprobowac gdyz u mnie w miescie margaryny nie kupie ,planta nie weganska mimko iz skladm a okej a taka mam ochote :P jesli sie nie zestaje to trudno najwyzej wtedy wszyscy bedziemy jesc tak ale moze akurat tylko wlasnie niewiem ile dac zamiast jednej margaryny oleju ?:) Bede batrdzo uradowana za jakas rade :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, wydaje mi sie, ze i margaryna i mleko w proszku sa niezbedne do zrobienbia dobrego bloku...Z olejem wyjdzie tlusty krem, ktory nie zastygnie, bo olej nie jest tluszczem utwardzonym.

      Usuń
  8. a czyli wyszla by taka masa blokowa tylko tak ? bo koniecznie musze zrobic a masz w miescie tylko plante do kupienia i olej do wyboru i nie wiem co robic :P a myslisz ze ile szklanki oleju przypada na 1 kostke margaryny ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wlasnie chyba dosc niewiele, bo olej trudniej sie laczy z innymi skladnikami - ja bym sprobowala 1/2 szklanki oleju na pol kostki margaryny, czyli prosty przelicznik, a jak bedzie za suche to ewentualnie oleju 3/4 szklanki. Powodzenia!

      Usuń

Kochane i kochani, bardzo proszę o podpisywanie się imieniem lub ksywą pod komentarzami. Jest ich sporo, i czułabym się lepiej wiedząc, kto pisze oraz czy kolejny/a "anonimowy" to wciąż ta sama osoba, czy może już inna. Dziękuję:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...