czwartek, 31 maja 2012

tort czekoladowy





Miałam imieniny. Nie przepadam, kojarzą mi się z ciocią Krysią i słoikiem marynowanych grzybów, ale zawsze to pretekst do upieczenia wielkiego ciasta i zgromadzenia paru darów. Goście z darami przybyli na 20, zgodnie z przewidywaniem zachwycili się ciastem i spędziliśmy czas na miłej konwersacji.

Rezultatem wieczoru jest wielki bambus w ramach kwiatka imieninowego, konfitura z kasztanów, witamina b12 i inne niezbędniki. Oraz nowy Mankell, którego właśnie czytam, zamiast się uczyć do speakingu.


Tort czekoladowy

2 szklanki mąki
1 szklanka cukru
łyżka proszku
trzy łyżki kakao
1/2 szklanki oleju
szklanka mleka roślinnego

Piec 30-40 minut. Po ostudzeniu przekroić, polać blaty sokiem z ananasa.

Krem czekoladowy na bazie sojonezu

Z braku margaryny postanowiłam zrobić krem sojonezowy, udał się, ale definitywnie nie jest to mój ulubiony rodzaj kremu...

mleko roślinne
olej
cukier puder
kakao

Proporcje dobieramy samodzielnie, miksując wszystko aż zgęstnieje jak majonez. Ciasto przekładamy kremem oraz pokrojonymi truskawkami i świeżym ananasem. Na górę również krem, owoce plus wiórki. Odstawiamy na kilka godzin do przegryzienia. A potem jemy z kawą, słuchamy Ballastu i zastanawiamy się, czemu jest tak zimno, bo przecież to maj.

11 komentarzy:

  1. Bardzo serdeczne wszystkiego dobrego :*

    OdpowiedzUsuń
  2. parę darów hihihuhuehue :D
    To co Kochana? Z okazji imienin spełnienia marzeń! ♥

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystkiego najlepszego. Ja 30 maja obchodziłem urodziny, ale nie afiszuje się tym, bo nie ma się z czego cieszyć. Mam 26 lat :(.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no faktycznie, załamka.... ja z moimi czterdziestoma sześcioma stoję nad grobem...;-D

      Usuń
  4. No weźcie przestańcie, co wy będziecie mówić jak skończycie 50? Ja mam 27 i ostatnio mni e od dowód prosili, ha ha:)

    Najlepszego z okazji imienin

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytam bloga od jakiegoś czasu, nie odezwałam się jeszcze, ale to chyba dobra okazja: najlepszego!
    Wypróbuję tort na własne imieniny, które też jakowyś niedługo;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Twój blog jest najlepszy z najlepszych ! Taki inny od innych i choc inne tez bardzo lubie to Twoj jest taki naturalny i ciekawy ! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Kochane i kochani, bardzo proszę o podpisywanie się imieniem lub ksywą pod komentarzami. Jest ich sporo, i czułabym się lepiej wiedząc, kto pisze oraz czy kolejny/a "anonimowy" to wciąż ta sama osoba, czy może już inna. Dziękuję:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...