sobota, 14 kwietnia 2012

ciasto z pigwą, minestrone, omlet, sałatka z wegańską fetą

Dzień należy zacząć od porządnego śniadania, zwłaszcza jeżeli ma się zamiar opuścić dom na wiele godzin. Wychodzenie bez to krótkowzroczność - około 10-11 zacznie was ssać i rzucicie się na byle sklep, gdzie zaopatrzycie się w suchą bułkę czy paczkę orzeszków. A po co? Można wstać pól godziny wcześniej i w spokoju zjeść coś pożywnego...



Na zdjeciu wegański omlet z tofu ( przepis był już na blogu, wpiszcie po prostu "omlet" w wyszukiwarkę), wpół pożarta parówka, sos sezamowy, ketchup i podsmażona fasola z czubrycą.

Ciasto sypane z pigwą



Ciasto sypane jest proste i smaczne, zawsze i każdemu/każdej wychodzi, a poza tym nie wymaga wyszukanych składników. Po prostu mieszamy szklankę kaszy manny, szklankę maki i szklankę cukru oraz łyżeczkę proszku. Wysypujemy połową tej mieszanki dno tortownicy, na to kładziemy owoce lub konfiturę ( u mnie z pigwy, roboty mamy ; kładziemy dużo, bo ma być wilgotno, inaczej ciasto nie wyjdzie), a na to znowu warstwę suchego. Całość polewamy olejem i zapiekamy ok. 40 minut.



Sałatka grecka z DIY fetą z tofu.
Wersja niekanoniczna, z rzodkiewką. Dialog podczas robienia :
Ja : Nie wrzucaj rzodkiewki, Grecy tego nie robią!
R. : Grecy zbankrutowali, ja bym im nie ufał...




Zupa minestrone, tym razem bez pesto, bo nie mam tu żyrafy...

10 komentarzy:

  1. zaśliniłam się. nie fair wrzucać zdjęcia żarcia późnym wieczorem ;P

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też się zastanawiam dlaczego masochistycznie oglądam zdjęcia ciast :D
    Wstyd się przyznać, ale pigwy w życiu nie jadłam. Znam jej smak tylko z ulubionej czerwonej herbaty właśnie z dodatkiem pigwy. Błąd - do naprawienia!

    OdpowiedzUsuń
  3. aż się musiałam zapchać tostem z awokado i czosnkiem :P

    OdpowiedzUsuń
  4. sałatka w wersji z rzodkiewką? świetnie! a ciasto sypane znam jako placuszek leniuszek. Jest extra, nie brudzimy ciastem żadnego naczynia, wszystko jest sypkie. Zgłodniałam.....

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciasto sypane to mój faworyt, który na pewno wypróbuję, chociaż nie byłabym taka pewna, że nie można go zepsuć (ja jestem zdolna do wszystkiego ;)).

    OdpowiedzUsuń
  6. Też jestem zdania, że spokojne śniadanie być musi, najchętniej na ciepło. Kiedyś bym o to siebie nie podejrzewała a teraz wstaję o 5,15 i z przyjemnością smażę placucha ziemniaczanego, gotuję owsiankę lub nawet robię dosze, które moczyły się przez noc. Tych kilkanaście chwil podczas porannej konsumpcji jest zupełnie bezcenne bo potem mogę już wszystko :)

    OdpowiedzUsuń
  7. mmm to ciasto wygląda pysznie! zresztą jak wszystko ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ile mam wlać oleju i w jakiej temperaturze piec - 180 stopni? Przepraszam za głupie pytanie, ale jestem kulinarną nogą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Temperatura standardowa, może być 180C.
      Oleju musi być dużo, zależy to od wielkości ciasta, więc nie mogę podać dokładnej ilości - musisz polać nim z góry całe ciasto, nie tylko pewne partie, inaczej wyjdzie suche. Weź po prostu małą łyżeczkę i sukcesywnie polewaj.

      Usuń
    2. Dzięki. Zastosowałam się do wskazówek i wyszło pyszne :)

      Usuń

Kochane i kochani, bardzo proszę o podpisywanie się imieniem lub ksywą pod komentarzami. Jest ich sporo, i czułabym się lepiej wiedząc, kto pisze oraz czy kolejny/a "anonimowy" to wciąż ta sama osoba, czy może już inna. Dziękuję:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...