piątek, 4 listopada 2011

na jesień - placki, soczewica, zupa

Placki kukurydziane są proste i szybkie. Mam wrażenie, że mąka kukurydziana jest mało doceniana w naszym kraju, pomimo że jest tania - ale staram się jej często używać, polewając np. tarty czy zapiekanki sosem kukurydzianym. Idealnie zastępuje też jajka na przykład w pączkach czy ciastach.



3 szklanki mąki kuku
sól, ostra papryka, zioła
2 łyżki oleju
woda


Na talerzu znajduje się jeszcze czerwona soczewica z pomidorami, resztki gulaszu "meksykańskiego", który już pokazywałam i sałatka ze świeżych warzyw, banalna, ale pyszna.

Zupa brukselkowa

Brukselka, niedoceniane jesienne warzywo...smaczna po upieczeniu i ugotowaniu, świetnie się rozgotowuje tworząc gęstą zupę, jak wszystkie kapustne.



20dag brukselki
2 marchewki
1/2 białej części pora
dym wędzarniczy - 2 łyżeczki
sól, pieprz, zioła prowansalskie
łyżka oleju
3 duże ziemniaki
1 pietruszka
1 cebula

5 komentarzy:

  1. Placki kukurydziane - chyba zapoznam się z nimi jutro rano :D

    Ciekawym trafem dzisiaj rozmawiałyśmy z mamą o brukselce - rodzicielka wyraziła chęć przygotowania takowej :). Swoją drogą mówiła, że zdarzało się jej wielokrotnie jadać to warzywo ale nigdy przygotowywać. Ja natomiast jadłam tylko raz tę uroczą kapustkę i bardzo mi smakowała :). Przypuszczalnie w niedługim czasie skusimy się na nią :)

    Narobiłaś mi smaka na noc - jak widzę smakowite przepisy o tej porze to mam problemy z wytrwaniem do rana bez podjadania! ;)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja bardzo doceniam mąkę kukurydzianą- to jedna z tych rzeczy, które zawsze muszą w mojej szafce być. Jest niezastąpiona, jeżeli trzeba coś zagęścić. A jak pysznie smakuje w naleśnikach... Albo waśnie w plackach ^^
    Brukselkę również doceniam. Nigdy nie próbowałam jej piec, chętnie spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  3. A jak robisz sos kukurydziany?

    OdpowiedzUsuń
  4. Mąkę kukurydzianą mieszam z wodą, 1/8 kostki drożdży, solą, ostrą papryką lub sambalem, odrobiną oleju. Nie nadaje się do spożycia na "surowo", trzeba go na czymś zapiec

    OdpowiedzUsuń
  5. skorzystałam z tego przepisu na sos:) mnie brak inwencji twórczej i w ogóle umiejętności do gotowania. przyznam, że bardzo fajnie wyszedł. zrobiłam zapiekanki ze szpinakiem i pieczarkami, polałam to tym sosem, zapiekłam i myślę, że gdybym jadła kolację z nie-weganem, przed degustacją stwierdziłby, że to ser:) choć w smaku go nie przypominał, ale nie liczyłam na to. wyszło pyszne:)

    OdpowiedzUsuń

Kochane i kochani, bardzo proszę o podpisywanie się imieniem lub ksywą pod komentarzami. Jest ich sporo, i czułabym się lepiej wiedząc, kto pisze oraz czy kolejny/a "anonimowy" to wciąż ta sama osoba, czy może już inna. Dziękuję:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...