piątek, 9 września 2011

wrześniowe słodycze

Już koniec malin, ale udało się jeszcze upiec malinową tartę.



Jest pyszna i bardzo prosta. Na ciasto bierzemy 1,5 szklanki mąki, 1/3 szklanki oleju i 2-4 lyżki zimnego mleka roślinnego. Wszystkie składniki zresztą muszą być zimne!
Robimy kruszonkę z mąki i oleju, dodajemy mleko, zagniatamy kulę i na 30 minut do lodówki.

Nadzienie : opakowanie malin ( np. 250g), 2-3 łyżki brązowego cukru, 2 łyżki wody - zagotować, tak, aby powstał mus. Zagęścić 2 łyżkami mąki kuku. Wylać na ciasto, zapiec 20-30 minut.




I jeszcze jedna pyszność jesienna - krem ciasteczkowy.




W celu zrobienia tego kremu trzeba mieć koniecznie niemieckie ciastka piernikowe - nazywają się speculoos lub speculatious, dostępne w Aldi i Polo Marketach. Każda/y z was pewnie je zna.

200g ciastek pokruszonych na pył
2 łyżki oleju
4 łyżki mleka sojowego
cukier waniliowy
szczypta cynamonu

Całość powoli zmiksować.

Holendrzy podobno jedzą speculoos cream na chlebie, ja uważam, że można by nim raczej smarować inne ciastka, np. wiatraczki San, albo przełożyć jakiś biszkopt...Ale najlepszy jest ten krem po prostu wyżerany łyżką - jest przecudnie zapychający, nie zmogłam nawet małej miseczki, choć trudno bylo się oderwać...

18 komentarzy:

  1. Takie słodycze mogę jeść nie tylko we wrześniu. Pychota :D

    OdpowiedzUsuń
  2. A czy te ciastka mozna zastapic innymi weganskimi ? bo u mnie w miescie nie ma ani Aldi ani polo marketu a ten krem wyszedl ci bardzoo smakowicie ,że musze no po prostu musze go zrobic :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszą być wegańskie pierniki, ale takie cienkie, właśnie w typie niemieckim, mocno korzenne - nie te polskie pulchne. Inne ciastka nie zdadzą raczej egzaminu, zwykłe herbatniki to nie to:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy bym nie wpadła na krem z ciasteczek, ale brzmi tak smakowicie że na pewno spróbuję . Tego typu ciasteczka dają się uświadczyć w Lidlu w okolicach świąt bożego narodzenia, ale mam nadzieję że uda mi się zdobyć je wcześniej :) Z tego co wiedzę masz fajne i niebanalne przepisy, oglądając zaplanowałam jadłospis na miesiąc z wyprzedzeniem XD Obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. czy to są ciastka tego typu: http://images30.fotosik.pl/189/5640d0209ff24ab4med.jpg ?
    jeśli tak, to wegańskie są (a przynajmniej były jak ostatnio jadłam) w carrefourze i ikea

    OdpowiedzUsuń
  6. Kształt nie ten - te, o które mi chodzi są prostokątne i przedstawiają jakieś figurki lub sytuacje...ale smak może być podobny. Spróbuj.

    OdpowiedzUsuń
  7. chodziło mi o rodzaj ciasta z którego sa wykonane, bo wydaje mi się że chodzi o ten sam co na zdjęciu ;) te z carrefoura mają właśnie taki kształt prostokąta z obrazkiem a z ikea są w kształcie kwiatka

    OdpowiedzUsuń
  8. omomomo. ale pyszności :) A przepis jest już gdzieś na blogu, w zakładce puddingi na pewno jest :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Narobiłaś smaka tym kremem. Niestety w moim osiedlowym POLO nie znalazłem takich ciastek. Nie wiem czy jest sens objeżdżać wszystkie w mieście ;). Może dorwę jakieś podobne, które też będą wegańskie.

    OdpowiedzUsuń
  10. W lidlach się już pojawiły podobne adwentowe, nazywają się Favorina

    OdpowiedzUsuń
  11. Krem ciasteczkowy - intrygujący deser! Z chęcią wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  12. speculoos pochodza z Belgii

    OdpowiedzUsuń
  13. Hmm a myslisz ze dalo by rade zrobic naprzyklad taki rem tylko z pierniczkow weganskich ? hehe wiem ze to nie to samo ale tez moglo by byc fajnie :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z takich grubych, jak katarzynki? Nie jestem pewna. Spróbuj:)

      Usuń
  14. Nie nie :P:P z takich domowej roboty naprzyklad takich :
    http://puszka.pl/przepis/img/5965-pierniczki_weganskie.html?elemId=1638
    ?? czy to bedzie kompletna porazka kulinarna ?:P:P wiem ze napewno smakiem sie nie umywa ale jakbym zrobila takie pierniczki bardzo aromatyczne to moze cos by wyszlo ?:P:P bo mam ochote na jkis krem ciasteczkowy a nie mam jak zdobyc tych ciasteczek na chwile obecna :P:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z takich chyba tak, spoko, najważniejszy jest właśnie smak przypraw.

      Usuń
    2. To dziękuje :):) jak zrobie to sie podziele wrazeniem :P:P

      Usuń

Kochane i kochani, bardzo proszę o podpisywanie się imieniem lub ksywą pod komentarzami. Jest ich sporo, i czułabym się lepiej wiedząc, kto pisze oraz czy kolejny/a "anonimowy" to wciąż ta sama osoba, czy może już inna. Dziękuję:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...