piątek, 5 sierpnia 2011

zupy, słone babeczki, roladki z bakłażana

Przerabiam nadal miliony ton cukini, na szczęście zostało jeszcze tylko kilka...

Lekka zupa warzywna - cukinia, czosnek, pomidory, czerwona papryka, zioła.



Słone babeczki

1 szklanka mąki
2 łyżeczki proszku
4 łyżki oleju
1/2 szklanki wody
zioła prowansalskie
ostra papryka
1 pomidor pokrojony w kostkę
oliwki czarne i zielone
sól




Oprócz tego na talerzu hummus, cukinia w curry i sałatka.



Obiad z czwartku - zupa krem z cukini i zielonego groszku ( tak, wiem, cukinia atakuje). Do tego zapiekane roladki z bakłażana, które chciałam z rozpędu nazwać szaszłykami, ale za małe na to...Wypełnione plastrami rzepy, tofu, ogórka małosolnego, papryki w oleju, zasypane ziołami i polane słodkim sosem chili Tao Tao.

A na koniec dziesiejsza kawa z koleżankami - dumnie prezentuję latte sojowe z syropem karmelowym.

8 komentarzy:

  1. Obejrzałam zdjęcia i poczułam smak kapusty (wydaje mi się) pekińskiej i rzodkiewki...dwa pierwsze miejsca na jutrzejszej (wróc dzisiejszej) liście zakupowej zajęte!
    U mnie również od pewnego czasu króluje cukinia na zmianę z patisonem. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, tak, w sałatce jest piekińska sparzona wrzątkiem.
    Patisona jeszcze w tym roku nie jadłam, jak trafię to kupię, choć u mnie jutro na liście gazpacho i naleśniki z owocami...

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię takie letnie zupy. /za to hummus... Nigdy nie jadłam, jak smakuje?

    OdpowiedzUsuń
  4. u mnie też ostatnio tylko cukinia i cukinia (dostajemy od Teściów z ogrodu :) ale już mam dosyć zup kremów, makaronu z cukinią albo grillowanej cukini (bo mnie więcej do tego się ograniczam w lecie ;) ale fajnie jeść warzywa kiedy są najsmaczniejsze, na myśl o sklepowych pomidorach w zimie dostaję dreszczy :)

    ps czy ta filiżanka latte nie ma z 0,5 litra? gigantyczne latte jest jeszcze lepsze niz duże latte ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Shaday, trudno określić smak hummusu, jest bardzo kremowy, lekko kwaskowaty ( bo sok z cytryny), ale również słonawy, pycha, spróbuj!
    Olgo, już mi się kończą pomysły na cukinie też...w zanadrzu mam jeszcze placki a la ziemniaczane, ale w taki upał nie chce mi się smażyć na gorącym oleju. Dziś coś lekkiego, cukinia poczeka. Zaczął się też sezon na kabaczki...:)

    Ta filiżanka ma chyba 370ml, a i tak ledwo zmęczyłam, dobre było:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zycie poza miastem sluzy :) kuszaca kawa! pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  7. ja sobie żółtą ostatnio dla odmiany kupiłam, co prawda smak ten sam ale chociaż odmiana kolorystyczna ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja też zazdroszczę kawy :-)

    OdpowiedzUsuń

Kochane i kochani, bardzo proszę o podpisywanie się imieniem lub ksywą pod komentarzami. Jest ich sporo, i czułabym się lepiej wiedząc, kto pisze oraz czy kolejny/a "anonimowy" to wciąż ta sama osoba, czy może już inna. Dziękuję:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...