piątek, 3 czerwca 2011

wegańska sałatka grecka

Kiedy jeszcze jadłam nabiał ( dawno i nieprawda, ale jednak), uwielbiałam zrobić sobie michę sałatki greckiej i zjeśc ją ze świeżym pieczywem. Sałatka ta była też lekką, bezpieczną opcją podczas wszelkich wyjśc, gdy nie byłam pewna czy w menu będzie coś wegetariańskiego.

Obecnie jestem pozbawiona fety ( ekwiwalentów brak, a tzw. tofu sałatkowe Orico to śmiech, nadaje się do smarowania może, ale nie do krojenia w schludną kosteczkę), ale od czego mam pomysły i zmysł kulinarny?



Kluczem do zrobienia pseudofety jest odpowiednia marynata, no i również długość marynowania ma znaczenie.

Wegańska sałatka grecka

Marynata: 1/4 szkl. oleju lub oliwy, 2 łyżki octu winnego lub jabłkowego, pól łyżeczki soli, suszona bazylia, oregano.

Skład sałatki : sałata masłowa ( zwykła), odrobina rukoli, oliwki zielone, papryczki jalapenos, ogórek, pomidor, "feta"

150g tofu naturalnego zamarynować - im dłużej, tym lepiej, może być 1h, a może nawet 24h - im dłużej tofu siedzi w marynacie, tym bardziej będzie słone i przesiąknięte przyprawami. Ja trzymałam około dwóch godzin, więc miało dośc delikatny smak, ale było czuć przyprawy i straciło swą fasolowość.
Dalej to już typowo - sałatę drzemy na kawałki ( rękami!), resztę kroimy, mieszamy z fetą, polewamy odrobiną oleju.



Letni obiad - zielone szparagi na parze, sałatka, bułka kukurydziana, musztarda.



A to sobie czytam ostatnio.



...a to piję. Granita truskawkowa w kawiarni w centrum sztuki wspólczesnej. Wegańskie i orzeźwiające.

9 komentarzy:

  1. muszę spróbować tej marynaty. zastanawiałam się kiedyś nad zamarynowaniem tofu w samej soli (dużej ilości) żeby było tak słone jak feta, ale nie wiem czy to dobry pomysł, tofu chyba niewiele chłonie do środka? samego smaku tofu naturalnego nie cierpię, jakoś mi się kojarzy z ... wątróbką, którą jadłam raz w życiu ale posmak tofu jest dla mnie właśnie taki wątróbkowy i dopiero po przysmażeniu gdzies znika

    OdpowiedzUsuń
  2. sama sól się nie wchłonie, może raczej jakiś gęsty roztwór soli z wodą?
    A ja lubię smak samego tofu, choć oczywiście lepsze jest doprawione:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi też odrobinę brak fety i sałatki greckiej tak więc miło, że znalazłaś wyjście z naszej opresji ;).
    Fajnie wygląda książka, lubię Japonię, jej klimat, wierzenia, może złapię w rękę to dzieło i przeczytam sobie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł z zamiennikiem fety , ależ smakowicie wygląda ta Granita , aż ślinka leci , ostatnio jestem maniakiem owocowych deserów

    OdpowiedzUsuń
  5. Wypróbowałam ten sposób "fetowania" już jakiś czas temu i potwierdzam pyszność :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Sól z wodą, łyżka na szklankę, ocet jest zupełnie tu niepotrzebny. Osobiście takich procederów nie uprawiam, co ludzie widzą w sałatce greckiej? Meksykańska o niebo lepsza:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wielkie dzięki za przepis na tę marynatę, tofu smakuje naprawdę do złudzenia jak feta. Genialnie sprawdziło się w makaronie: http://kulinarneigraszki-kk.blogspot.com/2011/06/farfalline-z-pieczonymi-warzywami-i.html

    Jesteś wielka:) A ja najedzona czymś smacznym i zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń

Kochane i kochani, bardzo proszę o podpisywanie się imieniem lub ksywą pod komentarzami. Jest ich sporo, i czułabym się lepiej wiedząc, kto pisze oraz czy kolejny/a "anonimowy" to wciąż ta sama osoba, czy może już inna. Dziękuję:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...