środa, 22 czerwca 2011

obfite czerwcowe obiady

Wiosną i latem robię posiłki wieloskładnikowe, i zazwyczaj potem na talerzu jest tyle wersji wszystkiego, że aż jedzenie z niego spada, co może sprawiać wrażenie chaosu i nie zapewniać wielu doznań estetycznych, ale smakowe na pewno.

Dziś dwa proste, letnie obiady.



Kotlety sojowe panierowane, ziemniaki na parze, majonez z łubinu, sałata z ogórkiem, ostrą papryką i sezamem.

Podobne danie - te same kotlety odgrzane kolejnego dnia, smażone pieczarki ( są teraz tanie jak barszcz), kalafior z garam masalą, majonez, liście sałaty bez niczego, młode ziemniaki w skórkach.



I deser - truskawki ze śmietanką owsianą i brązowym cukrem, cudowne.



***

Czeka mnie długi weekend z Emilem, wszyscy jadą na spływ kajakowy, a ja zostaję w gorącym mieście z niewidomym psem, ale zamierzam pochodzić na przegląd filmowy ( bez Em) i na wegańskie grille oraz spotkania inicjatyw róznorakich ( z nim).
A pod koniec miesiąca czeka mnie przeprowadzka na wieś i muszę powiedzieć, że jestem pretty excited, lubię nowe miejsca.

8 komentarzy:

  1. Czyżby łubinowy majonez znów był dostępny w Biedronce? Mogłabyś napisać od i kiedy do kiedy jest w ofercie (o ile posiadasz taką wiedzę, z jakiejś gazetki czy czegoś)?

    OdpowiedzUsuń
  2. nie, z tego, co wiem, to nie ma go już od prawie roku, po prostu mam zapasy...

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajne dania :D. Fajne jest w późnej wiośnie/wczesnym lecie to, że jest masa pysznych warzywek! <3

    Pozdrawiam, Cottie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też myślałam , że podpowiesz gdzie jest ten majonez :) Nigdy nie próbowalam , jaka firma go produkuje i jak wygląda cenowo?
    Pogłaskanko dla Emila! Pozdrawiam J.

    OdpowiedzUsuń
  5. :( buuu, nie miałam nigdy szansy spróbować tego majonezu...ale może firma która produkowała go dla biedronki robi go jeszcze dla inych sklepów?
    a jaki on ma skład, to jest "normalny" majonez na oleju (z tym że wegański) czy receptura jest inna?

    OdpowiedzUsuń
  6. Firma Macarico ( pzez pierwsze "c" z takim francuskim ogonkiem).

    Skład : woda, olej słonecznikowy, ziarno łubinu, ocet jabłkowy, inulina z groszku, skrobia, sól, guma ksantynowa i guma guar, fruktoza, przyprawy + konserwanty.
    Nie jest sojowy zatem. wątpię, czy w innych sklepach mozna by go dostać, nigdy nie widziałam...

    OdpowiedzUsuń
  7. Jejku jak zobaczyłam ten majonez to tak się ucieszyłam, bo myślałam, że to 'ręcznie' robiony i gdzieś przepis znajdę, a tu taki psikus :( Ale jeszcze jest nadzieja, co ze śmietanką owsianą :)? Gdzieś kupiona, a jeśli robiona można prosić o przepis :)?

    OdpowiedzUsuń
  8. Śmietanka z Piotra i Pawła, kosztuje 5.60zł

    OdpowiedzUsuń

Kochane i kochani, bardzo proszę o podpisywanie się imieniem lub ksywą pod komentarzami. Jest ich sporo, i czułabym się lepiej wiedząc, kto pisze oraz czy kolejny/a "anonimowy" to wciąż ta sama osoba, czy może już inna. Dziękuję:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...