czwartek, 12 maja 2011

raspberry swirl, gulasz z tofu i energetyczne śniadanie

Lato uderza pełną parą, ale nie chce się wierzyć, że to już naprawdę. Wieszczę, że czeka nas zimny, deszczowy czerwiec i upalny lipiec. Jak co roku.

Ciepło wyczerpuje, ale jeść trzeba i muszę przyznać, że rzadko dotyczy mnie związany z upałem brak apetytu. Ostatnio ugotowałam sobie na dwa dni gulasz z tofu, ściągnęłam go z bloga "Weganie".



Urozmmaiciłam go jeszcze ( choć i tak byl wieloskładnikowy), dodając pieczarki i świeże liście szpinaku. Kolor nie wyszedł mi tak piękny, jak w pierwowzorze, bo zamiast pomidorów z puszki dałam świeże, których czerwień musiała się poddać pod naproem ziemistej kolorystyki innych składników. Gulasz wypada więc blado, ale tylko jeśli chodzi o barwę. Smak jest boski.



Raspberry swirl to, jeśli ktoś pamięta, tytuł piosenki pewnej uroczej pani. To również nazwa malinowego ciasta, które ostatnio zamieszczono na Post Punk Vegan Kitchen jako Raspberry Swirl Crumbcake.
Mimo że zawodowo trudnię się tłumaczeniem, mam spory problem z przełożeniem jego nazwy tak, by oddała wszelkie niuanse angielskiego oryginału. Malinowy zawijaniec z kruszonką? Niby dobrze, ale to ciasto wcale nie jest zawijane czy zwijane - swirls to takie mazy z dżemu, które robi się nożem po wylaniu surowego ciasta do formy.
My brain thinks in English, niestety.

Raspberry swirl

3/4 szklanki mleka soj. + łyżeczka octu
1/3 szklanki cukru
1/2 szklanki oleju
cukier waniliowy
1 1/4 szklanki mąki
2 łyżeczki proszku
1/2 łyżeczki soli

Kruszonka : 1 szklanka mąki, 1/3 szklanki cukru, gałka muszkatołowa, cynamon, 1/4 szklanki oleju ( może być mniej)

Swirls : 3/4 szklanki dżemu malinowego ( u mnie Lowicz, ale zwykły domowy na pewno wymiecie bardziej)


Ciasto byłoby z pewnością pyszniejsze i bardziej malinowe z prawdziwymi malinami, na które jeszcze nie sezon, niestety - ale zapragnęłam go po obejrzeniu zdjęcia, i nie mogłam się powstrzymać.

Co robimy? "Kisimy" mleko octem, dodajemy cukier ( u mnie brązowy), olej i wanilię, a potem delikatnie mieszamy z mąką, proszkiem i solą. Na ciasto kładziemy kupki dżemu i nożem robimy z nich swirls, czyli okręgi zmniejszające się do wewnątrz lub jakie chcemy mazy. Na to kładziemy kruszonkę i pieczemy 40 minut.



A na koniec bardzo energetyczne śniadanie. lubię jeść rano, poza tym poranny posiłek napełnia nas na cały dzień, i grzanka czy kawa mnie nie satysfakcjonuje.



Kolorowy talerz - szpinak zasmażony z czosnkiem, bułka szpinakowa z pastą z czerwonej fasoli i ostrą pastą z papryki, czarne oliwki.

6 komentarzy:

  1. Ciasto boskie! Piękne zdjęcie na parapecie, z widokiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba zrobie to ciacho w holdzie Tori - wyglada bosko! A dobre sniadanie to podstawa.

    OdpowiedzUsuń
  3. Potwierdzam! Ciasto jest mega smaczne! Robiłam je dawno temu ( http://wiecejyofu.blox.pl/2009/10/VeganMoFo-2-x-srednia-blacha-2-x-medium-baking-pan.html ) bo przepis pojawił się (zresztą jest o tym we wpisie na stronie ppk) w książce Vegan Brunch jako East Coast Coffee Cake tak dla zmyłki, ale nieważne pod jaką nazwą, jest pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  4. My teraz też mamy zamiar zjeść ten gulasz z pieczarkami ;) Już nie mogę doczekać się świeżych malin!

    OdpowiedzUsuń
  5. ok, mój poprzedni komentarz wcięło z notką ale nie poddam się bloggerowi i napiszę jeszcze raz ;) robiłam to ciasto jakiś czas temu (no raczej długi) http://wiecejyofu.blox.pl/2009/10/VeganMoFo-2-x-srednia-blacha-2-x-medium-baking-pan.html - przepis pojawił się pierowtnie w książce Vegan Brunch (jest to też wspomniane na stronie ppk) pod wdzięczniejszą nazwa East Coast Cofee Cake ale nie sądzę żeby nazwa cokolwiek w niesamowitym smaku zmieniła :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ciasto malinowe - mistrzostwo!! polalam je dodatkowo gorzka czekolada i teraz juz nic innego nie jest mi potrzebne do szczescia:)

    OdpowiedzUsuń

Kochane i kochani, bardzo proszę o podpisywanie się imieniem lub ksywą pod komentarzami. Jest ich sporo, i czułabym się lepiej wiedząc, kto pisze oraz czy kolejny/a "anonimowy" to wciąż ta sama osoba, czy może już inna. Dziękuję:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...