wtorek, 8 lutego 2011

babeczki waniliowo-marcepanowe

Szukam słońca patrząc przez żaluzję. Czuję już trochę zapach wiatru, niebo nieco zmieniło kolor, ale nadal, nadal wiosna jest bardzo daleko i objawia się na razie porywistymi wiatrami.
Mam kilka dni ferii, bo gimnazjaliści i studentka zawiesili lekcje na czas swojego wolnego. Mniej lekcji oznacza mniej kasy, a więcej czasu, co ma swoje wady i zalety...zaletą jest na pewno cały dzień w relaksującej samotności, spędzony na gotowaniu, czytaniu, pieczeniu, oglądaniu "Broadwalk Empire", spacerach - a wieczorami spotkania w różnych grupach i kolektywach, bo zbliża się manifa 8 marcowa i inne ważne wydarzenia, które współorganizuję.

Ale na razie jest ranek, od paru dni nic słodkiego nie piekłam, bo były jeszcze ciastka francuskie i marcepany - więc o dziewiątej rozłożyłam się z pieczeniem wesołych, kolorowych wiosennych babeczek według Post Punk Vegan kitchen.

Przepis jest tu - http://www.theppk.com/2010/11/vanilla-bean-cupcakes-with-chocolate-ganache/



Udoskonaliłam trochę przepis, wkładając do surowego ciasta po kawałku marcepana w czekoladzie.



I po upieczeniu i dekoracji...

Dziś przyjedzie mój stary rower! Planuję na wiosnę zapisać się na jogę i jeździć na nią na rowerze. Nie mogę się doczekać marca i zapachu ziemi.

11 komentarzy:

  1. Wyglądają uroczo. Muszą być pyszne. W sam raz na wtorkowego lenia.

    OdpowiedzUsuń
  2. I can't belive too, they are gorgeuos! ;)
    Szana

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj ;)
    W sumie nie korzystałam jeszcze z żadnych Twoich przepisów, a strict weganką jestem od jakiegoś 1,5 miesiąca. Wszystko co gotuję robię po prostu intuicyjnie, i zawsze wyjdzie coś smacznego :)\
    W każdym razie Twoje przepisy wyglądają smakowicie, może niedługo coś wypróbuję.
    Tak jak mówiłam, dopiero zaczynam, i zdziwiłam się gdy napisałaś o manifie. Weganie mają swoje demonstracje i stowarzyszenia w których można działać? Znasz może jakieś ich strony internetowe? :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Piekne babeczki, prawie wiosenne :) trzymam kciuki za plany jogowo - rowerowe!

    OdpowiedzUsuń
  5. marcepan, oj...
    te babeczki tak się cieszą do mnie ;]

    OdpowiedzUsuń
  6. Anonimowy, pisałam o manifie z okazji dnia kobiet, co roku jest organizowana w kilku polskich miastach. Co do stowarzyszeń, to jest Empatia i Viva!, zrzeszają wegetraian i wegan.
    Ale manifestację i demonstrację w obronie praw zwierząt moze zorganizować każdy, wystarczy pomysł i zgłoszenie do urzędu miasta.
    13 lutego w Gdańsku, Łodzi i Toruniu odbędą się demonstracje "Stop przemocy wobec zwierząt!". Będą miały formę przemarszu. Każdy może się przyłączyć.

    Powodzenia w weganizmie!:)

    icantbelieveitsvegan

    OdpowiedzUsuń
  7. Karmel-itko, upiecz sobie babeczki, 20-30 minut i po sprawie, wychodzi 12 pachnacych sztuk:)

    OdpowiedzUsuń
  8. fantastyczne! z marcepanem porywam dwie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. lubię poszukiwanie słońca przez żaluzje.
    a babeczki są takie ładnie kolorowe..

    OdpowiedzUsuń
  10. w Poznaniu też 13 lutego jest marsz :)

    OdpowiedzUsuń

Kochane i kochani, bardzo proszę o podpisywanie się imieniem lub ksywą pod komentarzami. Jest ich sporo, i czułabym się lepiej wiedząc, kto pisze oraz czy kolejny/a "anonimowy" to wciąż ta sama osoba, czy może już inna. Dziękuję:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...