sobota, 25 grudnia 2010

świąteczny czas i stół

Dziś jest taki dzień, kiedy właściwie nic nie trzeba robić. Według staropolskiej tradycji 25go grudnia nie powinno się w ogóle opuszczać obejścia, aby coś złego nie wślizgnęło się do domostwa...więc nie opuszczam, planuję za to gry planszowe, państwa-miasta, gorącą czekoladę, czytanie nowych książkowych nabytków ( ach, Zadie Smith i Paul Theroux), rozmowy...



Mój wigilijny talerz - panierowane boczniaki, groch z kapustą, sos żurawinowy, smażone pierogi z kapustą i grzybami, chrzan.



Ciasteczka waniliowo-żurawinowe z migdałami, cudne, kruche, o naprawdę maślanym smaku.



Cytrynowy tofucznik z brzoskwiniami i rodzynkami oraz piegus z kremem i czekoladą.

A teraz lenistwo i poczucie, że wszystko jest, nigdzie nie jadę, nie piekę, nie gotuję, mogę ewentualnie zalać czekoladę gorącym mlekiem albo ukroić sobie kawałek delikatnego ciasta...



...kto mnie znajdzie na tym zdjęciu?

9 komentarzy:

  1. Odbijasz się w bombce. Dobrze, że nie powtórzyłaś historii z czajnikiem na allegro ;). Przed chwilą wyjąłem z pieca murzynka. To taka moja ciastowa rutyna, ale zawsze wychodzi i jest smaczny. Przepis na ciasteczka jest na blogu? Ładne są i zachęcają do spróbowania :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest, w poście "ciasteczkowa fabryka" z grudnia 2009. Tylko w zeszłym roku zamiast migdałów były w nich pistacje, daj to, co masz pod ręką.
    Miłych świąt!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. raczej nie trudno Cię wypatrzyć ;)
    piegus mnie kusi, kusi bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  4. No prosze, nie wiedziałam, że nie należy wychodzić, a praktykuję to od lat w możliwie największą ilość dni między świętami a sylwestrem:P

    OdpowiedzUsuń
  5. Groch z kapusta!!!! :-D
    moja mama zaskoczyła mnie tym na świeta!!
    Fantastyczne :-)! Jeszcze dziś wcinałam na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Poproszę przepis na ciasteczka :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. jest w poście "Ciasteczkowa fabryka" z grudnia 2009.

    OdpowiedzUsuń

Kochane i kochani, bardzo proszę o podpisywanie się imieniem lub ksywą pod komentarzami. Jest ich sporo, i czułabym się lepiej wiedząc, kto pisze oraz czy kolejny/a "anonimowy" to wciąż ta sama osoba, czy może już inna. Dziękuję:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...