wtorek, 21 grudnia 2010

słone muffiny i nutella z bananów

Chwila oddechu przed gotowaniem na święta, które na pełnym tempie zacznie się jutro i potrwa do piątku. Większość rzeczy już czeka (warzywa, mąki, strączki, kapusta, grzyby, tryliony kostek tofu), więc mogę odprężyć się i zająć ostatnim w tym roku tłumaczeniem, piekąc sobie przy okazji coś dobrego.



Pierwszy raz stworzyłam słone muffiny.

szklanka mąki
1/3 szklanki oleju
zioła prowansalskie
sól
trzy łyżki drobno posiekanych oliwek
3 łyżki koncentratu pomidorowego
łyżeczka proszku do pieczenia
odrobina mleka sojowego
tofu pokrojone w drobną kostkę

Taka porcja ciasta starcza na 8 sztuk. Są przepyszne - to dla mnie naprawdę odkrycie, że takie wypieki mogą też smakować słono. Nie mogłam się powstrzymać i wsunęłam pięć, gdy tylko ostygły.




Nutella z bananów

2 dojrzałe banane ( te z czarnymi kropkami będą pasować jak ulał)
3 łyżki brązowego cukru
kardamon lub cynamon
pół czekolady gorzkiej lub dwie łyżki gorzkiego kakao
sok z połowy cytryny

Banany pokroić, wrzucić do rondelka, poddusić z cukrem i cynamonem. Zmiksować, dodać soku z cytryny i rozpuszczoną czekoladę lub kakao.

Czytałam o tej nutelli ostatnio na kilku blogach i nabrałam wielkiej ochity, by ją wypróbować. Bardzo różni się od klasycznej wegańskiej nutelli z cieciorki, wyraźnie czuć smak bananów, ale jest przepyszna i ma fajną konsystencję.
Jadłam ją z dyniowymi babeczkami, które też upiekłam wczoraj.

7 komentarzy:

  1. lubię połączenie bananów z czekoladą :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też, ale ja już bym chyba tego nie dosładzała, słodycz bananów i czekolady mi osobiście by wystarczyła.

    OdpowiedzUsuń
  3. dałam gorzkie kakao zamiast czekolady, więc słodyczy było mało. a nutelle musi być słodka!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. słono słodko.. i nie wiem na co mam większą ochotę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobiłem dzisiaj bananową nutellę. Bez miksowania. Wziąłem 3 banany, które nie były mocno dojrzałe. Musiałem dosłodzić, bo strasznie gorzkie wyszło. Znalazłem przepis na to samo tylko z ciecierzycy. Będzie co porównać :).

    OdpowiedzUsuń
  6. Dlaczego 'nutella', przecież to nie ma wcale orzechów :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Super uwielbiam takie przekąski zapraszam na mojego bloga i moje nowe danie sushi inaczej

    http://kuchenne-historie-smaku-na-talerzu.bloog.pl/

    OdpowiedzUsuń

Kochane i kochani, bardzo proszę o podpisywanie się imieniem lub ksywą pod komentarzami. Jest ich sporo, i czułabym się lepiej wiedząc, kto pisze oraz czy kolejny/a "anonimowy" to wciąż ta sama osoba, czy może już inna. Dziękuję:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...