czwartek, 2 grudnia 2010

jedzenie antyśnieżne - samosy i trzysmakowa szarlotka

Jak sobie radzić z zimą? Ukryć się w domu, odpalić fajną muzykę, obłożyć się książkami i gazetami i przede wszystkim - nagotować sobie i napiec mnóstwo smacznych rzeczy, tak żeby pod ręką było wszystko, na co będzie się miało ochotę, bez konieczności wychodzenia do sklepu.

Będę musiała dziś wyjść, co wcale mnie nie cieszy, ale przede mną jeszcze trzy godziny relaksu, z muzyką (właśnie leci Poison The Well), internetem i gazetą. Od rana zdążyłam przygotować kilka rzeczy, którymi się właśnie pożywiam, m.in

Trójsmakową szarlotkę ( dla pana naprawiającego kranik w łazience)

Dziś wieczorem przyjdzie znajomy pan pomoć w naprawie kranika, z którego cieknie. W ramach wynagrodzenia upiekłam tę oto szarlotkę.



Spód tartowy ( mąka, olej, woda)
Na to konfitura z kwaśnych wiśni (Lidl, sauerkirche), budyń waniliowy ugotowany na waniliowym mleku sojowym i jabłka podduszone z brązowym cukrem i cynamonem. Piec 40 minut.



Daniem obiadowym są za to samosy. Pisałam o nich już sporo na tym blogu, więc nie będę powtarzać receptury, dodam tylko, że samosy mojej własnej roboty są pierwszymi, jakie w życiu jadłam, i do tej pory smakują mi najbardziej, moze to siła przyzwyczajenia? Te z green waya są zupełnie inne, i uważam, że przy moich mogą się spakować i wyjechać na Islandię:)



Talerz samosów z salsą pomidorowo-kolendrową i nowa książka Margaret Atwood, oto przepis na udane grudniowe przedpołudnie!



A oto winyl na dziś - A Birthday Party Band "Lead sky"

4 komentarze:

  1. Czas się zabrać za pierwsze samosy. Ostatnio na gigu w Gdyni były świetne, także chyba przyszedł na nie czas i u mnie. Zapraszam do siebie ;]

    OdpowiedzUsuń
  2. Chciałem Ci tylko napisać, że od kilku tygodni przeglądam Twojego bloga i zakazuję ci go porzucać :) Te rzeczy są przepyszne!

    OdpowiedzUsuń

Kochane i kochani, bardzo proszę o podpisywanie się imieniem lub ksywą pod komentarzami. Jest ich sporo, i czułabym się lepiej wiedząc, kto pisze oraz czy kolejny/a "anonimowy" to wciąż ta sama osoba, czy może już inna. Dziękuję:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...