sobota, 2 października 2010

zupa brokułowa i gnocchi dyniowe z kurkami

Dziś gotowanie z przygodami - przy odlewaniu brokułów na zupę część wrzątku wylądowała na mojej stopie ( zaniemówiłam na długą chwilę), specjalnie odłożone na bok ziemniaki zostały domiksowane do dyni, choć ich przeznaczenie było inne, a w trakcie przygotowywania szarlotki wykryto niedostateczną ilość mąki pszennej ( ale szarlotka razowa też jest smaczna!).

ZUPA BROKUŁOWA

Brokuły i kalafiory są teraz tanie, więc zachęcam do robienia z nich zup. Zwłaszcza z brokułów - tanio, szybko, sycąco i niesamowicie zielono wychodzi.
Potrzebujemy :
1 brokuł
1 pietruszkę (korzeń)
ewentualnie cebulę i kilka ziemniaków ( które gotujemy oddzielnie)

Wszystko ugotować, zmiksować, doprawić solą i pieprzem. Żadnego oleju ani innego tłuszczu! Można udekorować płatkami migdałów i niezmiksowanymi różyczkami brokułów. Zupa jest bardzo lekka i delikatna.



GNOCCHI DYNIOWE

300g surowej dyni
200g ziemniaków
300g mąki pszennej ( lub ile się wgniecie)
2 łyżki mąki ziemniaczanej lub sojowej
sól

Dynię i ziemniaki ugotować i zmiksować ze sobą nawzajem. Ugnieść ciasto wraz z mąkami i solą. Utoczyć wałek, kroić ukośnie robiąc kopytka.



Ciasto okazało się delikatne i bardzo klejące, a może dałam zbyt dużo mąki ( choć miałam wrażenie, że wgniatam jej tony!), w każdym razie nie udało mi się stworzyć schludnych kopytek, tylko niechlujne farfocle-gnieciuchy. Smak dyni jest słabo wyczuwalny, ale gnocchi są miękkie, delikatne i rozpływają się w ustach.
Zwłaszcza, że zrobiłam do nich podsmażone kurki i rewelacyjne domowe pesto, za które powinno się mnie beatyfikować.

Domowe pesto

paczka słonecznika
pęczek pietruszki
olej
sól
3 ząbki czosnku
1 mała cebulka
ew. czarne oliwki

Słonecznik namoczyć we wrzątku na ok.30 minut. Odlać, zmiksować z pozostałymi składnikami. Boskie

7 komentarzy:

  1. Ale bym zjadła takie gnocchi! Tez jestem wegetarianka i uwielbiam takie eksperymenty. A dyni jeszcze nie jadłam w tym roku i ogromnie mnie kusi, żeby wreszcie jedną zakupić i przygotować cos z niej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Gnocchi dyniowe lepiej zrobic bez ziemniakow, z samej dyni, wtedy beda mialy tez ladniejszy kolor. Zupa ma z kolei przepiekny kolor.

    OdpowiedzUsuń
  3. No patrz, tez dzisiaj miałam ochotę na zupę z borkułów:) Tylko że ja robię taką http://www.gillianmckeith.info/yourbody/food/gillianmckeithrecipes/gillianmckeithrecipe17_creamybroccolisoup.php (z selerem zamiast fenkułu) albo taką http://www.veganpeace.com/recipe_pages/recipes/BroccoliCheeseSoup.htm

    OdpowiedzUsuń
  4. ta zupa ma absolutnie genialny kolor!

    pozdrawiam,
    Paula

    OdpowiedzUsuń

Kochane i kochani, bardzo proszę o podpisywanie się imieniem lub ksywą pod komentarzami. Jest ich sporo, i czułabym się lepiej wiedząc, kto pisze oraz czy kolejny/a "anonimowy" to wciąż ta sama osoba, czy może już inna. Dziękuję:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...