czwartek, 10 czerwca 2010

tarta z cukinią i groszkiem plus ostry obiad

Znudziły mi się tarty na kupowanym francuskim cieście. Mało z nim roboty, ale smakują zawsze podobnie, rozpadają się przy krojeniu i nie wytrzymują porównania z własnoręcznie zrobionym ciastem tartowym.

Dziś prezentuję wbrew pozorom niezbyt pracochłonne Veggie Quiche, czyli tartę na cieście razowym z cukinią, groszkiem i pysznym sosem, który zapieka się na wierzchu niemalże jak ser.

3/4 szkl. mąki razowej
1/3 szkl. mąki zwykłej lub z cieciorki
sól, 1/4 szkl.oleju
1/4 szkl. zimnej wody

Zagnieść ciasto. Nie trzeba go wstawiać do lodówki - od razu wyklejamy nim blachę i podpiekamy 10-15 minut. Warto dać trochę soli, żeby spód miał smak.

Nadzienie: 1 duża lub 2 małe cukinie, pokrojone w półplasterki, 1 czerwona papryka pokrojona w paski, pół puszki groszku, dymka, 3 zęby czosnku.

Spód wyłożyć surowymi warzywami. Zalać sosem:

3 łyżki mąki kukurydzianej
2 łyżki drożdży ( świeżych, nie tych suchych) lub płatki drożdżowe
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
sól, tymianek, szałwia, ostra papryka
2 łyżki oleju
1 szkl. rosołu wege lub ciepłej wody

Piec 45-55 minut na 200C.



Wczoraj miałam szybki i szalony dzień, ale udało mi się znaleźć czas na ugotowanie obiadu. Dzień bez obiadu dniem niekompletnym!
Usmażyłam mnóstwo kotletów z zielonej soczewicy, ugotowałam kalafior z groszkiem na ostro i ziemniaki w sosie pomidorowym.

2 komentarze:

  1. na ostro w takin upał! odważna. Ja przeszłam na dietę pesto+pomidory, może w końcu schudnę

    OdpowiedzUsuń

Kochane i kochani, bardzo proszę o podpisywanie się imieniem lub ksywą pod komentarzami. Jest ich sporo, i czułabym się lepiej wiedząc, kto pisze oraz czy kolejny/a "anonimowy" to wciąż ta sama osoba, czy może już inna. Dziękuję:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...