niedziela, 6 czerwca 2010

falefele z cieciorki, tofucznica, kotlety i jeszcze więcej

Falefele z cieciorki to jedne z moich ulubionych kotletów, uwielbiam zresztą wszystko z ciecierzycą - tylko w zeszłym tygodniu zrobiłam z niej krem czekoladowy, hummus, i to prawie idealny, i właśnie falafele z suszoną pietruszką i sosem sezamowym z tahini.




Dalej - tofucznica ze świeżym szpinakiem, dymką i pomidorem.




Sorbet truskawkowy z bitą śmietaną sojową (Granovita, droga paskudnie, ale pyszna) i truskawkami.





Sałatka "czyszczenie lodówki", czyli taka, w której jest co się da z pootwieranych opakowań i puszek - fasola, groszek, podduszony szpinak, oliwki czarne i zielone, ogórek, pomidor...




Sobotni obiad - tofu marynowane w sambalu i smażone potem w panierce z sezamu, mlode ziemniaki z morską solą i koperkiem, sałatka.



I hit tygodnia, czyli odpowiedź na wyzwanie pod tytułem "czy da się upiec wegański biszkopt z kremem i truskawkami?". a więc da się.






Przepis na biszkopt - podaję za Vegan Society:

200g mąki
3 łyżeczki proszku do pieczenia ( może być nawet więcej, bo w amerykańskim przepisie była self-raising flour, a ja dałam zwykłą mąkę)
115 g cukru
125 ml oleju
325 ml zimnej wody
aromat waniliowy lub śmietankowy

Piec 30-40 minut na 190C.

Krem kokosowy - puszka mleka kokosowego zmiksowana z 5 łyżkami cukru pudru i 100 g wegańskiej margaryny ( u mnie niemiecka słonecznikowa Die Gute)

Upiec biszkopt, wystudzić, posmarować kremem ( nie smarować gorącego, bo krem spłynie), udekorować truskawkami. Pyszne. Dzisiaj zostało jeszcze trochę na deser, jedliśmy z sorbetem jagodowym.

8 komentarzy:

  1. to jakaś telepatia! no prawie - w piątek piekłam tort cytrynowy z truskawkami na urodziny koleżanki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mogę się przyczepić? mogę? język polski ma określone reguły odmiany i nie ma czegoś takiego jak falafele, są falafle

    OdpowiedzUsuń
  3. tofucznica - świetna nazwa :))

    OdpowiedzUsuń
  4. sorbet truskawkowy, biszkopt z truskawkami.. ach, jestem głodna. na truskawki.

    OdpowiedzUsuń
  5. azzahar, mi się właśnie "falafle" wydają źle odmienione, tak jak nie mówi się "kislu" tylko "kisielu", tak i nie mówi sie "falafle", po co pomijac to "e" w środku? ale trudno bedzie dojść, jak to naprawde jest, bo to nie polskie słowo i nie ma do niego wzorów odmiany:)

    OdpowiedzUsuń
  6. odmienia się tak jak wafel- wafle, szukaj zawsze słowa, które się rymuje

    OdpowiedzUsuń
  7. rozgotowałaś ziemniaki :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale mi narobiłaś ochoty. Najbardziej na ten biszkopt :] Chyba sobie normalnie go zrobię

    OdpowiedzUsuń

Kochane i kochani, bardzo proszę o podpisywanie się imieniem lub ksywą pod komentarzami. Jest ich sporo, i czułabym się lepiej wiedząc, kto pisze oraz czy kolejny/a "anonimowy" to wciąż ta sama osoba, czy może już inna. Dziękuję:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...