niedziela, 9 maja 2010

what people eat when they meet

weekend spędziłam w północno-wschodniej Polsce, na urodzinach mamy. Prezentem ode mnie był wegański tort. Moja siostra zapewniła cuda w postaci kalendarza na cały rok z naszymi rodzinnymi zdjęciami, kwiatów i książki.



mój tort - ciemny biszkopt z kremem czekoladowo-kokosowym, bita śmietana sojowa, na górze kawałki gruszki i papai.



mama zaskoczyła nas piekąc własny tort, też wegański - marchewkowy, przełożony domowej roboty konfiturą z pigwy, polany polewą czekoladową i posypany suszonymi żurawinami. smakował mi bardziej, niż mój.



oba w przekroju.



tarta szparagowo-oliwkowa na francuskim cieście, mojej roboty. do tego sos musztardowy i sałata z vinaigrettem.



dziesiejszy obiad zrobiony przez mamę - prosty, ale pyszny. smażone pieczarki, gotowane ziemniaki, pomidory posypane czerwoną cebulą i polane olejem...

8 komentarzy:

  1. jakie pyszności! Mama na pewno była zachwycona! :) sto lat :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkiego najlepszego dla mamy :)
    Mama też jest weganką z tego co rozumiem?
    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  3. nie, mama jest wszystkożerna, ale popiera weganizm.
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. ej, zapiekanka mistrz. czym ja zalałaś? vgn beszamelem czy masz jakis specjal? :)

    OdpowiedzUsuń
  5. sosem musztardowym - mleko sojowe, musztarda, gorczyca, sól, mąka, olej podgrzane razem w garnuszku

    OdpowiedzUsuń
  6. pięęęękne torty! chyba będą dla mnie inspiracją na Dzień Mammy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. a przepisy??? ;<

    OdpowiedzUsuń

Kochane i kochani, bardzo proszę o podpisywanie się imieniem lub ksywą pod komentarzami. Jest ich sporo, i czułabym się lepiej wiedząc, kto pisze oraz czy kolejny/a "anonimowy" to wciąż ta sama osoba, czy może już inna. Dziękuję:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...