piątek, 26 lutego 2010

śniadanie, zupa z nerkowców i pieczone ziemniaki

Od poniedziałku mam w planach rozpoczęcie tygodnia witariańskiego, co oznacza, że przez weekend będę się opychać ponad miarę i nie wychodzić z kuchni. A potem - zimne zupy z miksowanych surowych warzyw, sałatki, orzechy, kiełki, może jakieś witariańskie słodycze, mleko z migdałów...inny świat, który bardzo chętnie odkryję.

Na fali hype'u na prezentowanie śniadań na wegańskich blogach pokażę wam moje sprzed kilku dni.

Nic szczególnego - tosty z sojowym majonezem ( element ciepły), wegańskie nuggetsy ( białko), mandarynka i zielone oliwki ( element surowy), sojowy jogurt truskawkowy ( coś słodkiego na koniec). Do tego - niestety, niestety! - czarna kawa.
Przyłączam się do apelu - jedźcie śniadania! Naprawdę dzień warto zacząć od czegoś ciepłego i wypełniającego żołądek ( tofucznica, omlet, placki) i surowego ( owoce, sałatka czy choćby oliwki właśnie).
Wczorajszy obiad, prosty i trochę już wiosenny. Pocięte na ćwiartki ziemniaki podpiekłam na blasze z przyprawą go warzyw z grilla, słodką papryką i czubrycą czerwoną.
Do tego sałatka, którą mogłabym jeść codziennie do końca życia - sałata, pomidor, ogórek, oliwki, oliwa, musztarda.


Na koniec chciałabym pokazać wam zupę, którą właśnie sparzyłam sobie język - ale i tak jest smaczna.
Zupa pieczarkowo-ziemniaczana z nerkowcami

1 szkl. nerkowców
1 ząbek czosnku
sok z połowy cytryny
15 pieczarek ( dałam 6 dużych)
2 ziemniaki
sól, pieprz, wegańska kostka bulionowa ( dałam łyżeczkę jarzynki z solą morską)

Orzechy, sok z cytryny i czosnek zalać wrzątkiem do poziomu orzechów i odstawić na 30 minut.
Pieczarki drobno pokroić i podsmażyć na oleju, posolić, dusić, aż puszczą sok. Zalać wodą lub bulionem, dodać pokrojone w kostkę ziemniaki. Gotować do miękkości ziemniaków - ok 20 minut.
Nerkowce z wodą zmiksować, pastę wlać do zupy, podgrzać całość, ale nie gotować.
Jeść z tostami.

3 komentarze:

  1. Staram się jeść śniadania rano. Czasem wychodzi. W tym roku poczyniłem postęp bo cos zabieram ze sobą na uczelnie i nie siedze głodny. Dzisiaj jadłem kanapeczki, ale białka było mało.

    Nie łączy się ogórka z pomidorem. Niewielka ilość ogórka zabija całą witaminę C. W Twojej sałatce nie było tej witaminy. "Wyguglaj" prawidłowe łączenie produktów:)

    Wg mnie straszne połączenie. Chleb, majo, nuggetsy-tofu, seitan?, mandarynka, oliwki, jogurt i kawa. Na szamą myśl przewraca mi się w żołądku :D.

    Pieczone ziemniaczki planuje już zrobić od tygodni, ale zawsze na końcu mówie sobie że to niezdrowe i tak w kółko :/.

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam ogórka z pomidorem, przykro mi:)

    śniadanie faktycznie mało udane, ale czasem robię lepsze, to akurat nie było nic szczególnego.

    ziemniaki są niezdrowe, fakt, ale raz na tydzień można zjeść:) ale lepsze są kasze i ryż

    OdpowiedzUsuń
  3. ziemniaczki wyglądają świetnie;) Jadam rzadko, ale lubię. Choć wolę zaserwować sobie takiego ziemniaka ugotowanego w łupince na parze.

    OdpowiedzUsuń

Kochane i kochani, bardzo proszę o podpisywanie się imieniem lub ksywą pod komentarzami. Jest ich sporo, i czułabym się lepiej wiedząc, kto pisze oraz czy kolejny/a "anonimowy" to wciąż ta sama osoba, czy może już inna. Dziękuję:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...