sobota, 2 stycznia 2010

zupa dyniowa i guacamole z tofu

Jednym z prezentów świątecznych była książka kucharska "Zaskakujące tofu" Marioli Białołęckiej, pełna świetnych przepisów na potrawy z tofu. Udowadnia ona, że z tego dziwnego białego czegoś można zrobić wszystko, czego się zapragnie.

Guacamole

To rodzaj tradycyjnej meksykańskiej czy też południowoamerykańskiej sałatki, która składa się z avocado i sera. W wersji wegańskiej pojawia się tofu.

1 kostka naturalnego tofu
1 dojrzałe avocado
1 pomidor
125 ml mleka sojowego
3 łyżki soku z cytryny ( żeby avocado nie ciemniało)
2 łyżki dymki
chili
ew. tabasco
pieprz i sól

Zmiksować, doprawić, smarować razowy chleb lub grzanki.


Zupa z dyni, ziemniaków i pieczarek

Dostałam w prezencie podłużną dynię. Postanowiłam zrobić sobie mały garnek dyniowej zupy, więc zużyłam tylko część, reszta czeka w lodówce na natchnienie.

1/3 dyni
30 dag pieczarek
3 ziemniaki
majeranek
sól, pieprz
olej

Dynię obrać ze skóry, pokroić i wyskubać pestki ( gehenna). Pokroić i podsmażyć pieczarki na oleju. Ugotować dynię z solą i pieprzem w 0,6 litra wody. Oddzielnie ugotować pokrojone drobno ziemniaki. Połączyć wszystko - dynię, ziemniaki i pieczarki - doprawić majerankiem, pogotować razem.
Jeśli chcemy mieć zupę-krem, to dynię miksujemy, gdy zmięknie, przed dodaniem ziemniaków i pieczarek.

9 komentarzy:

  1. Można jeszcze kupić dynie? Mam przepis na kopytka ziemniaczano dyniowe i chciałbym je wypróbować :). Pierwszy raz słysze że Guacamole to coś z avocado i sera. Znam to jako salsę z avocado, pomidora, cebuli.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też miałam dostać tą książkę w prezencie, ale zwyciężyły powieści ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. hm.. ja nad ksiazka nie wpadam w zachwyt przepsy sa oczywiste ale zdjecia smakowite

    OdpowiedzUsuń
  4. guacamole: http://pl.wikipedia.org/wiki/Guacamole

    o wersji z serem nie słyszałam

    OdpowiedzUsuń
  5. a ja słyszałam, bywa z serem pleśniowym, ale faktycznie nie jest to regułą, więc przepraszam za wprowadzanie w błąd:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Guacamole z tofu jeszcze nie próbowaliśmy. Świat wege ma to do siebie, że pobudza wyobraźnię, i dobrze! jeszcze tyyyyle przepisów przed nami. ten także wypróbujemy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. również mam tą książkę, ogląda się ją z prawdziwą przyjemnością i pomysły ciekawe; a zupina pierwsza klasa :]

    OdpowiedzUsuń
  8. hey:)
    mam pytanie co to jest właściwie to tofu?
    i gdzie je można kupić? w supermarkecie dostanę(na jakim dziale) czy w jakimś sklepie ze zdrową żywnością( w moim małym mieście niestety takich nie ma;/)

    od nie dawna sama zaczęłam gotować więc jestem totalnym laikiem.
    z góry dziękuje za odp:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Tofu to coś w rodzaju sera/twarogu z soi. Uzyskuje się go z mleka sojowego. Można robić samodzielnie, ale jest to skomplikowane, więc lepiej kupić.
    Na pewno dostaniesz je w sklepach ze zdrową żywnością i w większych supermarketach typu carrefour czy real, w mniejszych może nie być. Można też zamówić w necie, ale pilnuj terminu ważności, to produkt chłodniczy.
    Powodzenia w gotowaniu!

    OdpowiedzUsuń

Kochane i kochani, bardzo proszę o podpisywanie się imieniem lub ksywą pod komentarzami. Jest ich sporo, i czułabym się lepiej wiedząc, kto pisze oraz czy kolejny/a "anonimowy" to wciąż ta sama osoba, czy może już inna. Dziękuję:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...