wtorek, 24 listopada 2009

ciastka, pizza i serowa kolacja

Serowa kolacja - wreszcie pojawiła się możliwość zrobienia tego, co w wegetariańskich czasach - nakrojenia talerza różnego rodzaju serów, oliwek, borówek czy żurawiny, krakersów czy włoskiego pieczywa.
Wegańskie sery Redwood naprawdę dają radę. Niestety już się skończyły, dziś wmieszałam resztę cheddara do polenty.Mozarella, włoska foccacia, czarne oliwki, pomidor i cheddar oraz trochę sojonezu. Można jeść bez końca.
Deser pokolacyjny - zielone winogrona, banany i pomarańcze z bitą śmietaną Soyatoo.

Pizza w amerykańskim stylu - sos pomidorowy, czarne oliwki, zielona papryka, mozarella, pieczarki, cebula. Wyszła naprawdę nieźle.

Chocolate Chip Cookies czyli ciasteczka z kawałkami czekolady

2 szklanki mąki
2 łyżeczki proszku
1/2 łyżeczki soli
cynamon
kawałki czekolady ( dałam całą gorzką wedel)
1 szklanka brązowego cukru
1/2 szklanki oleju
1 łyżeczka aromatu waniliowego
1/4 szklanki wody

Wszystkie składniki muszą być w temperaturze pokojowej!

Zmieszać mąkę, proszek, sól, cynamon i pokruszoną czekoladę. Oddzielnie zmieszać cukier, olej, wanilię i wodę. Dodać mokre do suchego, dobrze wymieszać.
Piec 5-10 minut ( tak, to nie pomyłka, po wyjęciu twardnieją).

To naprawdę dobre ciacha, na pewno zrobię je kolejny raz, choć nie pobiły czekoladowo-dżemowych Olgi Spaceage.

6 komentarzy:

  1. Hmmm uczta serowa - kusząca sprawa ;-) A te serki gdzie kupiłaś? Jakoś nie trafiłam na nie :-(

    OdpowiedzUsuń
  2. Deska serów - jakie to zdrowe:P

    Ja kupiłam roślinne salami wędzone, zobaczymy czy jadalne. Jakoś mnie do tych serów nie ciągnie, nie wiem dlaczego. Poza wędzonym. Ja kupię chyba wszystko jeżeli jest wędzone - też nie wiem, dlaczego :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Serki z Green Planet, sklepu internetowego. Drogie, ale dobre. W zwykłych sklepach nie masz szans na nie trafić.

    Skąd masz salami wędzone?:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja poprzednio miałam złe przezycia z cheezly ale... zmieniłam zdanie bo a) mozarella się topi (ale rzeczywiscie najlepiej je zetrzeć) b) cheddar na grzankach (też tarty) - bosko!!!
    teraz poczekam az cos dostane od Mikolaja (koniec miesiaca mnie jzu w zelszym tygodniu dopadl) i przejde sie do GP w celu nabycia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Salami mam ze sklepu 200m od domu :) kosztowało prawie 16 zł a smaku mało, ździerstwo.

    OdpowiedzUsuń
  6. I can't belive it,s vegan! :D

    OdpowiedzUsuń

Kochane i kochani, bardzo proszę o podpisywanie się imieniem lub ksywą pod komentarzami. Jest ich sporo, i czułabym się lepiej wiedząc, kto pisze oraz czy kolejny/a "anonimowy" to wciąż ta sama osoba, czy może już inna. Dziękuję:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...