wtorek, 18 sierpnia 2009

zielony shake i inne pyszności

W ramach zapewniania sobie ciągłych dostaw witamin zrobiłam zielony shake. Jest bardzo prosty - zmiksowałam kilka liści sałaty, pół zielonego ogórka, 1 banan, 1 brzoskwinię i łyżeczkę mielonego lnu plus odrobinę wody. Uzyskujemy gęsty, dość słodki zielony koktajl, surowy i pyszny.


Spróbowałam też zrobić witariańskie lody według bloga www.choosingraw.com.
Jest to proste i banalne :
- zamroziłam na kilka godzin pięć obranych ze skórek bananów ( to ważne, nie mrozimy ze skórkami, bo nie da się obrać)
- zamrożone zmiksowałam na gładki krem w blenderze
- można dosłodzić syropem z agawy i posypać wiórkami kokosowymi

Są pyszne, idealne - smakują jak lody, nie jak krem czy deser bananowy. Warto spróbować.

A to wegańska pizza własnej roboty, tym razem z nadzieniem w postaci granulatu sojowego z przyprawą do gyrosa. Bardzo pikantna.

Dziś mam mnóstwo pracy, więc tylko ugotuję dwie kolby kukurydzy z wody i może jakąś kaszę. Na śniadanie za to było to :

Grzanki z sałatą, wędzonym tofu, ogórkiem, pomidorem suszonym w oleju i musztardą. A potem poprawiliśmy grzankami z masłem orzechowym i kwaśnym dżemem z wiśni. Orgia smaków.

9 komentarzy:

  1. wow, sklad shake'a brzmi ..intrygujaco...ale jakos nie zachecajaco.dlatego wlasnie sprobuje go dzisiaj zrobic :)a przynajmniej jakas wariacje a temat.Mam w lodowce jeszcze kalarepke. moze ja zmiksuje rowniez :)

    OdpowiedzUsuń
  2. kalarepka trochę twardawa, ale spróbuj:) ciekawe, co wyjdzie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny pomysł na ten koktajl! A te lody bananowe na pewno rewelacyjne!

    OdpowiedzUsuń
  4. kalarepkę sprobuje utrzeć na tarce.potem zmiksowac.moze da rade :)

    OdpowiedzUsuń
  5. salata i ogorek z owocami? nie powiem ciekawe połaczenie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Sałaty prawie nie czuć, ogórek jest bardzo wodnisty...właściwie czuje się głównie smak bananów, koktajl jest słodki.
    Spróbujcie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wiesz że nie wolno łączyć ogórka z jedzeniem zawierającym witaminę C, bo zawarte w nim enzymy błyskawicznie ją rozkładają? Ja się dowiedziałam niedawno, wygląda na to, że ogórki z pomidorem to jednak nie idealna sałatka :)

    Dobre lody są z mleka kokosowego albo zmiksowanych na krem nerkowców. Ja, szczerze mówiąc, polubiłam stare dobre sopelki z soku:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Chyba byłoby trudno nie łączyć z niczym ogórka, bo wiele warzyw zawiera witaminę C. Faktycznie pomidor z ogórkiem rządzi:)

    A ja w ogóle nie lubię lodów sklepowych. Wydają mi się za słodkie, mają długie składy i zawsze chce mi się po nich pić. A jak są dobre, to podejrzewam je o obecność mleka w składzie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. ej to jakiś mit z tą witaminą C - w sensie ok niszczy ale co z tego? w makaronie nie ma witaminy C i się go zjada - pamiętam ze kiedyś to było przedstawiane prawie tak że jak się zje pomidora z ogórkiem to się umiera zaraz, a to tylko niewielka strata witamin - luz ;)

    takie witarianskie shakei zawsze mnie intrygowaly - salata banan i cos jeszcze - może kiedyś się odważę i też zrobię bo wygląda bardzo ładnie :)

    OdpowiedzUsuń

Kochane i kochani, bardzo proszę o podpisywanie się imieniem lub ksywą pod komentarzami. Jest ich sporo, i czułabym się lepiej wiedząc, kto pisze oraz czy kolejny/a "anonimowy" to wciąż ta sama osoba, czy może już inna. Dziękuję:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...