wtorek, 2 czerwca 2009

eksperymentalne kotlety z ziaren

W ramach akcji "czyścimy szafki z resztek" zaatakowałam wszystkie napoczęte opakowania ryżu, kasz, orzechów, słoiki z dżemem. Dzięki tym zabiegom weekend udało się przeżyć wydając tylko 20 zł. Więcej zresztą nie mieliśmy, więc jedliśmy co było.
Ale z drugiej strony moje kuchenne szafki naprawdę kryją wiele tajemnic i oferują szeroki wybór produktów spożywczych, więc nie byliśmy głodni. Najgorzej było, gdy zabrakło pieczywa, a nie było mąki ani drożdży, by coś upiec. Ale czy człowiek nie naje się bez chleba? Naje się, i to jak.

EKSPERYMENTALNE KOTLETY Z ZIAREN

Nazwałam je tak, bo przepis jest w 100% mój, znikąd nie ściągnięty, a eksperyment polega na tym, że robiłam je na oko, z tego co plątało się po szafce, lodówce i koszu na warzywa.

Potrzebujemy :
trochę kaszy jęczmiennej ( jeden woreczek rozcięłam i ugotowałam zawartość)
1 marchew
1 pietruszkę
kawałek selera
pestki słonecznika
pestki dyni
trochę młodej kapusty kiszonej
przyprawy ( sól, papryka ostra, pieprz)

Warzywa kroimy i podsmażamy na oleju z pestkami i przyprawami. Kaszę gotujemy z kostką warzywną na papkę. Obie masy miksujemy i doprawiamy. Dodajemy mąki ziemniaczanej i kapusty, formujemy kotleciki ( niezbyt duże), smażymy na brązowo.
Do tego przygotowałam mój ulubiony typ surówki - właściwie innych nie robię, nad czym ubolewam - sałatę, ogórki, pomidory pomieszałam w misce z sosem winegret.

Kotlety są przepyszne, nie warto omijać w przepisie kapusty - nadaje im świetny smak.
Jedliśmy je z koncentratem pomidorowym.


A teraz, planując oszczędność na gazie, piekę jednocześnie dwa ciasta - moje ulubione bananowo-czekoladowe i coffee cake z kruszonką. Sprawozdanie niedługo.

1 komentarz:

  1. Co tu dużo mówić, świetnie :)

    michu

    OdpowiedzUsuń

Kochane i kochani, bardzo proszę o podpisywanie się imieniem lub ksywą pod komentarzami. Jest ich sporo, i czułabym się lepiej wiedząc, kto pisze oraz czy kolejny/a "anonimowy" to wciąż ta sama osoba, czy może już inna. Dziękuję:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...