czwartek, 11 czerwca 2009

czerwcowe smaki - truskawki, cukinia, pomidory

W tytule moje ulubione czerwcowe warzywa. Pomidory są wreszcie dojrzałe, miękkie i pachnące, cukinia młoda i delikatna, truskawki wielkie i słodkie...jeszcze dodajmy do tego młodą kapustę, ogórki małosolne i czereśnie, i mamy obraz typowego polskiego lata.
Pogoda od początku czerwca była niezbyt letnia, ale dziś jest gorąco. Święto, więc wszystko pozamykane, pierwsi nieśmiali przechodnie spacerują po ulicach, grzeje słońce, czasem przejedzie jakiś samochód. Sielanka.
A ja? Ja oczywiście będę dziś gotować...( i skręcać szafę w sypialni, ale to inna sprawa).

W planie mam bigos z młodej kapusty lub placki z cukinii. Na deser - ciasto rabarbarowo-truskawkowe. Żadnych niesezonowych produktów. Wieczorem może pizza albo bułeczki oliwkowe.

Wczorajsze śniadanie - kajzerki z pastę drożdżową i pomidorem, koktajl truskawkowy własnej roboty ( na mleku sojowym waniliowym z Biedronki).

A oto wczorajszy obiad, wyjątkowo pyszny, choć kupiłam kiepski makaron w promocji za 1,40 zł ( ale przynajmniej produkt polski, a co).
Sos zawiera : podsmażoną cukinię i zieloną paprykę, mnóstwo oregano, pomidory, paprykę słodką w płatkach, sól morską, pieprz czarny, oliwę.
A teraz słucham sobie Girlush Figure i zastanawiam się, co zjeść na dziesiejsze śniadanie i jaką książkę poczytać...relaks, lenistwo i cały dzień przede mną.

4 komentarze:

  1. Miałem wczoraj zajść do dronki oblukać mleczko, ale w końcu poszedłem do innego sklepu. Kupiłem orzeszki w polewie wasabi (zielone) z tao-tao. Smaczne, ale bez polotu. Nawet nie są "piekielnie ostre" jak reklamują na opakowaniu.
    Musze spróbować dań z chrzanem, bo nigdy go nie jadłem mysląc że jest niedobry.
    Mamy chyba podobny gust, bo również chce dzisiaj przygotować pizze, z tym że na obiad. Trzeba lecieć robić już ciasto, bo wyjdzie w końcu na kolacje ;)

    michu

    OdpowiedzUsuń
  2. Ha, nie jestem jeszcze pewna, czy będzie dziś pizza, jeśli tak, to chyba właśnie na kolację - z tofu, czerwoną fasolą i pomidorami.
    Te orzeszki są całkiem niezłe, dla mnie właśnie za ostre:) Chrzan jest pyszny, możesz go kłaść na kanapkę np. pod wędlinę sojową ( jeśli jadasz) lub zrobić sos chrzanowy do jakichś kotletów itp. Nie jest wcale niedobry, ale ostry. To tak jak z czosnkiem, nie wszyscy lubią.
    Miłego czwartku!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawi mnie ta past drożdżowa do bułek. Jak ją robisz? Czy można to znaleźć na Twoim blogu?

    OdpowiedzUsuń
  4. Czasami robię pastę drożdżową z rozpuszczonych drożdży, płatków owsianych, startej marchiw i selera ( wszystko razem rozgotowuję na papkę), ale to nie ta pasta. Ta ze zdjęcia to "Pasta Francuska" firmy Polgrunt, zdaje się. Bardzo smaczna, zwłaszcza z dodatkiem pomidorów.

    OdpowiedzUsuń

Kochane i kochani, bardzo proszę o podpisywanie się imieniem lub ksywą pod komentarzami. Jest ich sporo, i czułabym się lepiej wiedząc, kto pisze oraz czy kolejny/a "anonimowy" to wciąż ta sama osoba, czy może już inna. Dziękuję:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...