wtorek, 9 czerwca 2009

ciasto sypane truskawkowe

Jestem wielką fanką ciast sypanych, ale do tej pory robiłam tylko jabłkowe i malinowe. Teraz chciałam wykorzystać sezon na pyszne, tanie truskawki, które mam dosłownie pod blokiem na małym targu, i upiekłam wczoraj sypane ciasto truskawkowe według przepisu Magdy ( trochę pozmieniałam).

SYPANE CIASTO TRUSKAWKOWE

300g mąki
150 g cukru
200g kaszy manny
2 łyżeczki proszku po pieczenia
Sypkie składniki zmieszać w misce. Okrągłą formę natłuścić. Wyspać jedną warstwę sypkiego, polać równomiernie olejem ( najlepiej robić to za pomocą łyżki, żeby nie walnąć za dużo), na tym położyć warstwę umytych, pokrojonych truskawek. Ponownie zasypać suchymi składnikami, uklepać, znowu polać olejem.

Piec ok. 30-40 minut. Ostudzić i przyrządzić czekoladową polewę ( podawałam już kiedyś przepis przy okazji babeczek chai latte). Rozprowadzić ją po cieście.
Kroić jak tort, jeść w pochmurny czerwcowy dzień siedząc przy oknie.

I w przekroju.

Na koniec nie mogłam oprzeć się chęci zaprezentowania mojego wczorajszego obiadu, choć jest banalny - kotlety sojowe smażone, ziemniaki w mundurkach, duszona czerwona kapusta i sałatka.

6 komentarzy:

  1. poezja, łączmy sie wege;) pozdrawiam futerkowakuchnia.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. przejrzalam twojego bloga i jestem pod wrazeniem-przepisy są świetne!ja nie jestem weganką, tylko wegetarianka,ale na pewno kilka z nich wykorzystam tym bardziej jak moj syn już podrośnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Heh, to ciasto jest dobre chyba z wszystkimi owocami:) Mi najbardziej smakowała wersja pomarańczowo-gruszkowa (gruszki trza zmiksować, bo same się nie rozwalą)

    OdpowiedzUsuń
  4. musze się przyznać ,ze przeczytałam Twój blog cały - jest świetny !
    W kuchni mam niestety dwie lewe ręce , gotowanie mnie przerasta to nie dla mnie:)ale podjęłam wyzwanie i na początek postanowiłam zrobić ciasto z truskawkami .pierwsze wylądowało w koszu ,ale drugie wyszło pyszne.Będę podglądać i korzystać z Twoich przepisów.
    pozdrowienia L.

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie upiekłem Twoje ciasto sypane, użyłem różnych owoców jakie miałem już dojrzałe w ogrodzie. Jestem zaskoczony bo jak na pierwszy raz wyszło super a myślałem że mi się nie uda ;)Ciekawy pomysł na proste, fajne ciasto! Powodzenia i pozdrawiam
    Cino

    OdpowiedzUsuń
  6. Cieszę się, że blog jest dla kogoś inspiracją. Gotowanie jest naprawdę fajne i nietrudne, choć czasem coś nier wychodzi - każdemu, mi także.
    Pozdrawiam, L. i Cino:)

    OdpowiedzUsuń

Kochane i kochani, bardzo proszę o podpisywanie się imieniem lub ksywą pod komentarzami. Jest ich sporo, i czułabym się lepiej wiedząc, kto pisze oraz czy kolejny/a "anonimowy" to wciąż ta sama osoba, czy może już inna. Dziękuję:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...