środa, 1 kwietnia 2009

obiad - quinoa plus warzywa




Ugotowanie quinoa okazało się niezbyt trudne. Według przepisu, który znalazłam na puszce.pl należy zagotować 0,5 litra wody z kostką rosołową ( używam niemieckich kostek warzywnych bio) i kiedy zawrze wsypać ziarno. Gotować 10 minut, a potem przykryć dopóki nie wchłonie całego płynu. Ale ja obawiałam się, że będzie to trwało bóg wie ile, więc rozgotowałam całość prawie na papkę, gotując ok. 30 minut.
Do tego przyrządziłam warzywa duszone na oleju - fasolkę szparagową, groszek zielony i pomidory. Doprawiłam pieprzem ziołowym i solą morską.

Quinoa smakuje bardzo delikatnie, trochę jak kaszka ryżowa, trochę jak kasza jęczmienna. Polałam ją olejem lnianym, który zawiera B12. Pycha. Zostało jeszcze trochę na dziś.

1 komentarz:

  1. Pierwsze słyszę żeby w oleju lnianym była witamina B12:)

    OdpowiedzUsuń

Kochane i kochani, bardzo proszę o podpisywanie się imieniem lub ksywą pod komentarzami. Jest ich sporo, i czułabym się lepiej wiedząc, kto pisze oraz czy kolejny/a "anonimowy" to wciąż ta sama osoba, czy może już inna. Dziękuję:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...